1401/07/06-16:23

وجود افزون بر ۷۶۰۰ موقوفه در هرمزگان

وجود افزون بر ۷۶۰۰ موقوفه در هرمزگان

مدیرکل اوقاف هرمزگان گفت: ۷هزار و ۶۵۷موقوفه در هرمزگان وجود دارد که ۷هزار ۶۳۰بصورت تصرفی است و ۲۲۶مورد به صورت غیر تصرفی (منفعتی و دارای درآمد ) است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین  مهدیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، ظهر امروز چهارشنبه در  نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح برنامه‌های هفته وقف، اظهار کرد: سنت حسنه وقف یک سنت سابقه دار و دارای تاریخ از زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین وجود داشته است.

 

وی افزود: وقف سنتی ماندگار است که دارای خصوصیات و ویژگی خاص است.  

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: وقف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و دیگر حوزه ها جریان دارد و باید موقوفات با نیت‌ها قابل تطبیق باشد.

 

مهدیان ادامه داد: اثر گذاری موقوفات باید در جامعه اثر گذار باشد و در تعیین برخی از موقوفات با حسن نیت صورت گیرد.

 

وی بیان کرد: ۷هزار و ۶۵۷موقوفه در هرمزگان وجود دارد که ۷هزار ۶۳۰بصورت تصرفی است و ۲۲۶مورد به صورت غیر تصرفی (منفعتی و دارای درآمد ) است. 

 

   به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه، هزار و ۲۶ مورد منفعتی و قابل درآمدزایی ‌و ۹۴ مورد غیر تصرفی و ۱۳۲مورد انتفاعی در قالب مساجد و تکایا است.

 

مهدیان ادامه داد: سند مالکیت بیش از ۳میلیون متر مربع از اراضی و املاک موقوفات انجام شده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در سه حوزه آموزشی، توانمند سازی با موضوع  بازارچه خیریه  و ایجاد اشتغال  که در ۱۱طرح در حال در قالب ۱۰بقعه متبرکه اجرای می شود، بیان داشت: در این موقوفات برای ۳۰نفر ایجاد اشتغال شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در طرح آموزشی توانمند سازی و اشتغال خانواده‌های زن سرپرست ایجاد اشتغال شده است .

 

مهدیان همچنین گفت: در طرح «قرار دوازده » که هر ماه به اقتضای مناسبات طرح معیشتی عرضه می شود، بیش از ۵هزار بسته معیشتی  تهیه و توزیع می‌گردد.

 

وی افزود: تهیه لوازم تحریر با نیت خیر خواهانه از نیات وقف در حال حاضر در حال انجام است و بیش از ۵۰۰ بسته در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: برنامه های متنوع در هفته وقف برنامه ریزی شده که نمایشگاه عملکرد وقف، همایش تجلیل از یاوران وقف و افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله آنهاست.

 



نظرات

captcha

اخبار مرتبط