1401/06/26-20:05

500 وکیل در هرمزگان در قالب مرکز وکلا فعالیت دارند

500 وکیل در هرمزگان در قالب مرکز وکلا فعالیت دارند

رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه هرمزگان از فعالیت 500 وکیل در این استان در قالب مرکز وکلا خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، دکتر حجت حاجی زاده رییس مرکز وکلا قوه قضاییه استان هرمزگان اظهار کرد: بیش از 500 وکیل در استان هرمزگان زیر نظر مرکز وکلای قوه قضاییه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه برای ورود فارغ التحصیلان به عضویت مرکز وکلا و آغاز فعالیت در منصب وکالت تا بحال، ابتدا آزمون کتبی رسمی و سپس مصاحبه و گزینش صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: قبول شدگان در این مراحل یک دوره 18 ماهه را در قالب کارآموزی به فعالیت می‌پردازند که در زمان کارآموزی طبق قوانین و مقررات سطح محدودتری از پذیرش پرونده‌ها را داراست.

 

به گفته حاجی‌زاده، پس از طی دوره 18 ماهه، آزمون اختبار برگزار می‌شود و کارآموزان در صورت قبولی وارد شغل رسمی وکالت به عنوان وکیل پایه یک می‌شوند.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه همچنین عنوان کرد: اخلاق، کردارو رفتار حرفه‌ای وکلا در دوران رسمی اشتغال آنان به طور مستمر نظارت و ارزیابی می شود و در صورت بروز تخلف، از توبیخ و درج و تعلیق گرفته تا تنزل و ابطال پروانه وکالت متناسب با تخلف صورت گرفته برای فرد متخلف اعمال خواهد شد.

حاجی‌زاده در ادامه به نقش مرکز وکلا در بحث معاضدت قضایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هم در پرونده‌های مورد نیاز به وکلای تسخیری با نظر دادگاه و هم در زمینه تعیین کمک به افراد کم بضاعت و بی بضاعت در تعیین وکیل برای آنان نیز مرکز وکلا نقش محوری دارد و همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز با کمیته امداد امام (ره) و نیز با سازمان بهزیستی امضا کرده‌ایم که افراد فوق بتوانند در محاکم قضایی دارای وکیل بصورت رایگان باشند.

وی در ادامه به عزم جدی مرکز  وکلای قوه قضاییه استان هرمزگان به منظور ارتقای سواد حقوقی جامعه اشاره و گفت: برای این منظور وکلای عضو مرکز در سال گذشته در بیش از 80 مسجد در سطح استان طی جلسات متعدد و دوره‌ای حضور یافته و همچنین در مراسمات نماز جمعه نیز از دو ساعت پیش از شروع نماز، همکاران ما در امر مشاوره‌های حقوقی رایگان به مردم در استان حضور داشته اند.

رییس مرکز وکلای استان هرمزگان ادامه داد: برای امسال نیز این برنامه‌ها تداوم یافته و به صورت ماهانه نیز جلسات مشاوره و آگاهی رسانی حقوقی رایگان را برگزار و با اقشار مختلف جامعه نیز درزمینه برگزاری این برنامه‌ها، همکاری لازم در جریان است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط