1401/06/25-16:05

دستور طرد و دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم صادر شد

دستور طرد و دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم صادر شد

با ورود دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به معضل افزایش جمعیت اتباع خارجی بدون مجوز در جزیره، حکم دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم صادر شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، در نامه‌ای از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم که ظهر امروز یک نسخه از آن به رسانه‌ها ارسال شده، آمده است: با توجه به گزارش‌های مردمی و وصول نارضایتی های گسترده در خصوص افزایش بی رویه اتباع خارجی بدون مجوز در سطح جزیره این دستور صادر شده است.

 

امید مهدوی مجد در ادامه حضور اتباع بیگانه فاقد مجوز و سکونت آنان را مطابق قوانین جاریه کشور جرم تلقی کرده و افزوده است: با توجه به موارد مطرح شده و در راستای مراقبت و صیانت از حقوق اجتماعی و جلوگیری از حقوق عامه مردم و پیشگیری از بروز خسارات مالی، جانی و ناامنی در سطح جزیره این اقدام اجرایی خواهد شد.

 

وی از تمامی ارگان ها و دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی درخواست کرده ضمن رعایت قوانین کشوری و اجرای حکم صادره، در راستای بهبود وضعیت موجود وارد عمل شوند و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت هفتگی ارائه دهند.

 

در چند سال اخیر ورود اتباع بیگانه فاقد مجوز خصوصا افغانستانی، باعث بروز نگرانی‌ها و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... شده و در چند روز گذشته نیز شاهد قتل یک زن توسط یکی از مهاجران افغان در شهرستان قشم بوده ایم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط