1401/06/21-09:15

هیأت دولت «پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان غرب هرمزگان» را تصویب کرد

هیأت دولت «پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان غرب هرمزگان» را تصویب کرد

هیأت دولت در جلسه روز گذشته «پرداخت خسارات به زلزله زدگان غرب هرمزگان» را تصویب کرد و آیین نامه اجرایی آن را نیز ابلاغ کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، در جلسه بعد از ظهر یکشنبه هیئت دولت که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، هیات وزیران با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از زلزله در دو شهرستان استان هرمزگان موافقت کرد.

 

براساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ ۳۰۶ میلیارد ریال اعتبار به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، به منظور جبران خسارات ناشی از زمین لرزه در شهرستان‌های بستک و بندر لنگه از توابع استان هرمزگان اختصاص یافت.

 

از این میزان اعتبار، تا مبلغ ۲۵۶ میلیارد ریال به صورت بلاعوض جهت احداث ۳۰۹ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۵۰۰ ملیون ریال و کمک بلاعوض جهت تعمیر ۲۰۳ واحد مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

 

همچنین تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از اعتبار مذکور صرف مرمت راه‌های روستایی و زیرساخت‌های حیاتی (مرمت پل‌ها و راه‌ها و کانال مسیل روستا) خواهد شد.

 

علاوه بر این، مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) و بازپرداخت ۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری و بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل و با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان به منظور جبران خسارات ناشی از زمین لرزه مناطق مسکونی شهرستان‌های یاد شده با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می گردد.

 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز موظفند ضمن نظارت فنی واجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال نمایند.

 

پیشرفت 27 درصدی ساخت منازل زلزله زده در غرب هرمزگان

شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان 14 شهریورماه با اشاره به پیشرفت ۲۷ درصدی ساخت منازل در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان اظهار کرد: زلزله غرب هرمزگان به خانه‌های مسکونی ۲۱ روستا در هرمزگان آسیب زد که اکنون در این روستاها در مجموع یک‌هزار و ۱۹۶ واحد ساخته می شود.

 

وی عنوان کرده بود که در صورت تصویب اعتبارات در مدت زمان ۹ ماه، ساخت همه واحدهای مسکونی به پایان می رسد.

 

حالا با این مصوبه دولت و ابلاغ اعتبارات در نظر گرفته باید منتظر ماند و دید که بنیاد مسکن می‌تواند منازل مردم سایه خوش و روستاهای مجاور را تا نوروز امسال تکمیل و مردم را در خانه‌هایشان مستقر کند؟

نظرات

captcha

اخبار مرتبط