1401/06/21-14:12

خدمت رسانی به ۸۰هزار زائر حسینی در موکب سیدالشهدای نجف

خدمت رسانی به ۸۰هزار زائر حسینی در موکب سیدالشهدای نجف

مدیر موکب سیدالشهداء بندرعباس از اسکان و خدمت رسانی به بیش از ۸۰هزار زائر حسینی در نجف اشرف خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت شعبانی مدیر موکب حضرت سیدالشهداء(ع) شهرستان بندرعباس در نجف اشرف در رابطه با فعالیت های جهادی این موکب اظهار کرد:  موکب حضرت سیدالشهداء  بندرعباس از تاریخ ۸ شهریور ماه سال جاری مصادف با دوم صفر ۱۴۴۴ با فراهم آوردن شرایط اسکان موقت و ارائه خدمات فرهنگی ویژه خواهران و برادران در صحن حضرت فاطمه (س) واقع در حرم امام علی(ع)  آغاز به کار کرد.

 

شعبانی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش روزانه در دو بخش خواهران و برادران ۲هزار نفر می‌باشد، افزود؛ با توجه به شرایط آب و هوایی کشور عراق و کاهش زمان اسکان موقت توسط زائران گرامی، حجم پذیرش سه بار در طول شبانه روز تکمیل شده و قریب به ۶ هزار نفر  به صورت مستقیم از خدمات این موکب بهره‌مند می‌شوند که تا کنون بیش از ۸۰ هزار نفر زائر را پذیرش کرده ایم.

 

وی  با بیان اینکه ۱۲۰ خادم برادر و خواهر در مدیریت اجرایی این موکب فعالیت دارند، گفت: فراهم آوری شرایط پذیرایی از زوار، برپایی دو ایستگاه صلواتی پخت نان و کلوچه‌های محلی به استعداد توزیع میان ۳هزار نفر در روز، بخشی از خدمات این موکب در شهر نجف می‌باشد.

 

مدیر موکب سیدالشهداء شهرستان بندرعباس در ادامه از دیگر فعالیت‌های این موکب سخن گفت و خاطرنشان کرد:  توزیع صبحانه، چای و شربت، آب خنک، برپایی ایستگاه پیرایش صلواتی ویژه زوار ، برپایی نماز جماعت و مناسبات فرهنگی و همچنین ایجاد شرایط استحمام از دیگر فعالیت‌های این موکب عنوان کرد.

 

شعبانی در خصوص زمانبندی فعالیت موکب سیدالشهداء در شهر نجف اشرف ابراز کرد: با توجه به حضور زوار در این شهر به عنوان مبدأ آغاز پیاده روی اربعین حسینی، موکب سیدالشهداء بندرعباس نیز تا پایان اربعین  در خدمت رسانی به زوار ادامه فعالیت خواهد داشت.

 

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مردم خونگرم استان هرمزگان به ویژه مردم ولایی شهرستان بندرعباس، خاطرنشان کرد:  مشارکت ویژه مردم در تهیه اقلام ضروری و اهدای نذورات از طرف آنها باعث گردید شرایط برپایی این موکب در کشور عراق فراهم شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط