1401/06/21-16:05

اداره کل گمرک سریع‌تر در شرق هرمزگان ایجاد شود

اداره کل گمرک سریع‌تر در شرق هرمزگان ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: استقرار گمرک در شرق استان هرمزگان باعث دسترسی به آب‌های آزاد خواهد شد که این مهم علاوه بر بهبود شاخص‌های اقتصادی منطقه، در راستای سیاست‌های کلی نظام نیز تعریف می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در دیدار مدیرکل گمرک شهید باهنر استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مشکل فقر و بیکاری استان هرمزگان، جذب نیروی انسانی توسط گمرک باهنر یک ظرفیت برای بهبود اشتغال هرمزگان محسوب می‌شود.

 

وی، ضمن تاکید بر این نکته که گمرک شهید باهنر باید روی جذب نیروهای ساکن هرمزگان تمرکز کند، عنوان کرد: استفاده از نیروهای ماندگار چالش‌های خود اداره کل گمرک را نیز کاهش می‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم توسعه گمرک به سمت شرق استان هرمزگان، ابراز کرد: استقرار گمرک در شرق استان هرمزگان باعث دسترسی به آب‌های آزاد خواهد شد که این مهم علاوه بر بهبود شاخص‌های اقتصادی منطقه، در راستای سیاست‌های کلی نظام نیز تعریف می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، افزود: مطالعات کارشناسی استقرار اداره کل گمرک در شرق استان هرمزگان به سرعت آغاز شود تا عملیات اجرایی آن طی سال‌های آینده کلید بخورد.

 

وی خاطر نشان کرد: کریدور شمال به جنوب یک فرصت برای هرمزگان محسوب می‌شود چراکه بندرعباس مرکز ثقل پشتیبانی از این طرح خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که با بهره‌برداری از این کریدور حجم وسیعی کالا از گمرک‌های هرمزگان تجارت می‌شود، تصریح کرد: گمرک‌ها باید بتوانند موازی با این پروژه خود را توسعه و ارتقاء دهند تا پاسخگوی تجارت در نظر گرفته شده باشند.

 

 عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به چالش‌های اقتصادی موجود در سطح استان هرمزگان، گمرک باهنر باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف فعال‌تر عمل کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط