1401/06/19-17:34

3 شرکت بخش خصوصی در هرمزگان 5هزار هکتار پنبه می‌کارند

3 شرکت بخش خصوصی در هرمزگان 5هزار هکتار پنبه می‌کارند

قرارداد کشت 5 هزار ههکتار پنبه توسط سه شرکت بخش خصوصی در هرمزگان با استانداری این استان امضا شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سه شرکت بخش خصوصی طی قراردادی با استانداری هرمزگان از بهمن ماه 5 هزار هکتار از اراضی زیر دست سد جگین در شهرستان جاسک را زیر کشت پنبه خواهند برد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان درباره مراسم انعقاد این قرارداد که امروز امضا شد، اظهار کرد: بر اساس این قراداد در بهمن امسال ۵ هزار هکتار در جاسک به کشت پنبه اختصاص می‌یابد و در کنار آن نیز زنجیره‌های مرتبط با نخ ریسی و پارچه فعال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قبل از آغاز بکار دولت سیزدهم، ۳۰۰ هکتار زیر کشت پنبه داشتیم، افزود: در زمینه کشت پنبه علاوه بر زنجیره کشاورزی، برای زنجیره پتروشیمیِ نساجی هم برنامه داریم چراکه بیش از ۷۰ درصد صنعت نساجی و ۵۰ درصد صنعت پوشاک زنجیره پتروشیمی است.

استاندار هرمزگان یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد رونق صنعتی نساجی را نسبت بالای اشتغال آن به سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم در این عرصه و نیز بازار خوب داخلی از مزایای رونق صنعت نساجی در کشورمان از ابتدای تولید تا رساندن محصول نهایی به بازار است.

دوستی همچنین از کشت 5400 اصله درخت توت برای کمک به زنجیره تولید ابریشم نیز خبر داد و بیان داشت:  برای راه اندازی زنجیره پتروشیمی توأم با نساجی نیز برنامه ریزی لازم در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که با برداشت محصول پنبه، 20 میلیون دلار ارزش اقتصادی حاصل از آن باشد.

سه شرکت بزرگ کشت پنبه در جاسک شامل شرکت کشت و صنعت ساوین دشت، شرکت کارا برزگر زرین دشت و شرکت گسترش سرمایه ملک است که در مجموع 5 هزار هکتار از اراضی جاسک را زیر کشت پنبه خواهند برد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط