1401/06/16-16:02

درآمد تکلیفی هرمزگان بیش از15هزارمیلیارد تومان تعیین شد

درآمد تکلیفی هرمزگان بیش از15هزارمیلیارد تومان تعیین شد

نماینده وزیر اقتصاد و امور دارایی هرمزگان گفت: درآمد تکلیفی امسال هرمزگان 15.5 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 17 درصد بیش از عملکرد ماهانه تحقق درآمد داشته‌ایم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون بیش از 8 هزار سند دولتی در هرمزگان تک برگ شده‌اند، اظهار کرد: اقدماات لازم برای تک برگی شدن 7 هزار سند دیگر از اموال ملکی دولت در استان شامل اسناد ملکی دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح و سازمان ملی زمین و مسکن در استان در حال انجام است تا در امسال سنددار شوند.

 

وی با بیان این که همه دارایی‌های دولت از جمله اسناد اموال همه دستگاههای اجرایی استان در خزانه استان نگهداری می‌شود، عنوان کرد: دیگر هیچ سند دفترچه‌ای در خزانه نداریم و کار تک برگی شدن تمامی اسناد در حال انجام است.

 

به گفته نماینده وزیر اقتصاد و دارایی در هرمزگان، 500 ملک جدید نیز در استان شناسایی شده که در حال انجام اقدامات لازم برای تهیه سند آنها هستیم.

 

دسینه همچنین با بیان این که نظارت مالی بر اقدامات دستگاههای دولتی قبل و حین خرج از طریق ذیحسابان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در استان با احتساب شهرداری‌ها، 93 دستگاه زیرمجموعه فعالیت ذیحسابانی قرار دارد که از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شوند. البته نظارت بعد از خرج در دستگاهها بر عهده دیوان محاسبات قرار دارد.

 

وی همچنین بیان کرد: دستگاهها ملزم هستند که اموال و املاک دولت را در سامانه سادا ثبت کنند و در غیراینصورت هرگونه هزینه‌کرد برای املاکی که آن را ثبت نکرده‌اند، تخلف تلقی خواهد شد.

 

به گفته دکتر مهدی دسینه، در سال 1399 معادل 16 میلیارد تومان و در سال 1400 معادل 50 میلیارد تومان از اموال مازاد دستگاههای دولتی در استان به فروش رسیده است که پس از واریز به خزانه، به حساب دستگاهها ریخته شده و آنها در دو حوزه عمرانی و جاری آن را هزینه کرده‌اند.

 

نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان افزود: برای امسال 15 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد مالیاتی تکلیفی برای استان مقرر شده که سال گذشته 7500 میلیارد تومان بود و البته در تحقق این میزان درآمد تکلیفی به نسبت پیشرفت ماهانه، 17 درصد جلوتر هستیم و امیدواریم بتوانیم با شناسایی فرارهای مالیاتی، ساماندهی دستگاههای پوز و نیز فروش اموال مازاد دستگاهها، این میزان از درآمد تکلیفی استان را محقق کنیم.

 

دسینه همچنین تأکید کرد: حسابهای متفرقه دستگاههای اجرایی متمرکز سازی کرده‌ایم تا نظارت بر حساب‌ها و انضباط مالی دستگاهها افزایش یابد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط