1401/06/15-12:53

سرلشکر باقری از پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس بازدید کرد

سرلشکر باقری از پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس بازدید کرد

سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز از روند احداث پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز از روند احداث پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس در مجاورت پالایشگاه نفت ستاره در بندرعباس بازدید کرد.

 

این پتروپالایشگاه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

 

پالایشگاه مهر خلیج فارس توانایی پالایش 120 هزار بشکه میعانات گازی در روز را داراست که با بهره‌برداری از کامل از این پروژه روزانه 13 میلیون لیتر بنزین، 3 میلیون لیتر گازوییل و 1 میلیون لیتر نفت سفید تولید خواهد شد.

 

به گفته سردار سید حسین هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه، این پروژه اکنون 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین منابع مالی لازم فاز اول آن در پایان سال 1402 و فاز سوم آن نیز در اواسط 1403 به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی همچنین اظهار داشت: اکنون برای ساخت این پروژه بیش از 940 نفر نیرو در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که پیشرفت پروژه در بخش‌های تأسیسات زیربنایی و مهندسی بیش از 67 درصد است و کار مستمر در این پروژه به منظور بهره بردای سریع‌تر از آن در جریان است.

 

سرلشکر باقری همچنین با حضور در جمع مهندسان و کارکنان این پروژه، گزارش کاملی از روند احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس و موضوعات و مسائل متعدد مرتبط با اجرای این پروژه را استماع کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط