1401/06/12-14:33

مزارع کشاورزی اجدادی مردم را دولتی قلمداد و به بنیاد مسکن فروخته‌اند!

مزارع کشاورزی اجدادی مردم را دولتی قلمداد و به بنیاد مسکن فروخته‌اند!

امام جمعه قلعه قاضی از اقدام منابع طبیعی در دولتی قلمدادکردن زمین‌های آبا و اجدادی کشاورزی مردم این منطقه و فروش آنها به بنیاد مسکن انتقاد و خواستار اقدام فوری دادگستری در این زمینه شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، وجود زمین‌های کشاورزی و قابل کشت انواع سیفی‌جات شهر قلعه قاضی را در بین شهرهای دیگر هرمزگان متمایز کرده است.

 

 کشاورزی که شغل آبا و اجدادی مردم شهر قلعه قاضی است و با این برکت خدادادی به ارتزاق  و رونق سفره خود همت می گمارند.

 

اما مشکلاتی جدید گریبان گیر مردمان این شهر شده است که باعث دلسردی این مردمان خونگرم و مهمان نواز شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن معنوی امام جمعه شهر قلعه قاضی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد:  زمین‌های کشاورزی که در شهر قلعه قاضی وجود دارد سالیان درازی است که در آن به کشت و کار شده و زمین‌های آبا و اجدادی مردم این شهر است.

 

وی افزود: چاه های آبی که از دیر زمان برای آبیاری در زمین های کشاورزی استفاده شده و با روی کار آمدن چاه‌های برقی و مجوزهای چاه آب و برق از طریق دولت خود دلیلی دیگر بر این ادعا است.

 

امام جمعه قلعه قاضی ادامه داد: خانه‌ها و نخلستان‌هایی که قدمت آن ها به تاریخ این شهر باز می گردد و بالای 70 سال تاریخ این شهر را نشان می دهد نیز گواه دیگری است. نخل‌هایی که پدران آنها کاشتند و از ثمره  آن استفاده کردند و برخی از این درختان نخل قریب به چند بار از بین رفته و بار دیگر کاشته شده و عمر این باغات و نخلستان‌ها بیش از چندین دهه است.

 

وی تاکید کرد: زمین‌های کشاورزی که در شهر قلعه قاضی باعث رشد و توسعه این شهر شده و هکتارها زمینی که ایجاد اشتغال  کرده تا جوانان این شهر مهاجرت کاذب به شهرها نداشته باشند.

 

معنوی افزود : منابع طبیعی هرمزگان ، زمین های آبا و اجدادی مردم قلعه قاضی را زمین ملی محسوب کرده است و به بنیاد مسکن متری ۷هزار تومان  فروخته است و بنیاد مسکن نیز با نرخی چندین برابر یعنی متری ۸۰ هزار تومان به مردم قلعه قاضی می خواهد بفروشد. زمین‌هایی که بر اساس  مدارک و مستندات که وجود دارد در سال ۱۳۲۷ قبل از انقلاب مجوز کاشت تنباکو و پرداخت عوارضی آن را داشته اند.

 

وی ابراز کرد: مگر می‌شود زمین های که سالیان دراز مردم در آن کشاورزی کرده‌اند و برخی نیز از دادگاه سند دارند و دادگستری رای صادر کرده است و بنیاد دوباره سند گرفته و درصدد فروش آن به مردم باشد؟

 

امام جمعه قلعه قاضی ادامه داد: بنیاد مسکن عنوان می کند چون منابع طبیعی زمین را به بنیاد مسکن فروخته است در صورتی که ما کمتر به مردم بفروشیم تخلف در واگذاری محسوب می شود!

 

معنوی  تصریح کرد: مردم ناراحت هستند و از مسئولان ذی ربط (منابع طبیعی، بنیاد مسکن و دادگستری) درخواست داریم اقدامی عاجل در این زمینه انجام دهند تا مردم از گرفتاری و نگرانی خارج شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی هرمزگان در سال ۹۸ زمین‌های شهر قلعه قاضی را جزو زمین های دولتی محاسبه و برای آنها سند صادر کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط