1401/06/12-17:32

دستگیری یکی از مدیران ارشد شرکت خاک سرخ هرمز

دستگیری یکی از مدیران ارشد شرکت خاک سرخ هرمز

رییس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یکی از مدیران ارشد شرکت خاک سرخ هرمز به اتهام تخریب کوه، ساخت سازه غیرقانونی و تصرف غیرمجاز خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بعد از ظهر امروز اعلام کرد: در پی گزارشات مردمی مبنی بر تصرفات غیرمجاز در منطقه حفاظت شده ساحل سرخ هرمز به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره، با اقدام به موقع دستگاه قضایی، ساخت و سازهای غیرقانونی در این منطقه تخریب شد.

 

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: متأسفانه امتداد برخی از ساخت و سازها در ساحل سرخ جزیره هرمز تا فاصله ۵ متری دریا ادامه داشته است که در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق بیت المال به محض شناسایی، ضمن تخریب این مستحدثات، منطقه مورد نظر آزادسازی شد.

 

وی همچنین با اشاره به دستگیری یکی از مدیران ارشد شرکت خاک سرخ هرمز در این رابطه، تصریح کرد: اتهامات فرد مذکور مبنی بر تخریب کوه، ساخت سازه های سیمانی و تصرفات غیر مجاز در حریم دریا به وی تفهیم شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به صدور سند کاداستری جزیره هرمز در فروردین ماه ۱۴۰۱ بر لزوم اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی به گزارش سریع و به موقع هرگونه دریا خواری، کوه خواری، تصرف غیرمجاز و دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی و انفال در این جزیره با هدف تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی و صیانت از حقوق بیت المال تأکید کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط