1401/06/07-18:35

توجه به آموزش و پرورش سبب رشد شاخص‌ها در هرمزگان شده

توجه به آموزش و پرورش سبب رشد شاخص‌ها در هرمزگان شده

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: توجه استاندار به حوزه آموزش و پرورش و نگاه ویژه وزیر سبب رشد شاخص‌های متعدد آموزشی در هرمزگان شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان عصر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: تمرکزمان را بر اعلام کارهای انجام شده قرار داده‌ایم و کاری که قطعی و انجام شده را به اصحاب رسانه و جامعه ارائه می‌کنیم. 

 

وی با تقدیر از نگاه دوستی استاندار هرمزگان و نگاه عملیاتی و اجرایی وی به حوزه آموزش و پرورش، تصریح کرد: بنده سالها در سطوح مدیریتی آموزش و پرورش هرمزگان قرار داشته‌ام اما در یک سال اخیر میزان فراوانی به این حوزه توجه شده است که سبب ارتقای سطوح آموزشی و رشد بسیاری از شاخص‌ها شده است.

 

قویدل به اجرایی کردن سند تحول بنیادین به عنوان میثاقی در میان خانواده آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: توسعه و بسط عدالت آموزشی بخصوص با توجه به گستردگی استان و وجود جزایر و دوری از مرکز و اقلیم استان از اهمیت کلیدی برخوردار است و رساندن شاخص‌ها به وضعیت متوسط در میان همه شهرستان‌ها یک دغدغه جدی برای ما بوده و در ماههای اخیر، گام‌هایی برداشته‌ایم که عدالت در توزیع امکانات از جمله آنها بوده است.

 

قویدل به ایجاد پایگاههای ارتقای تحصیلی در استان و اثربخشی آن بر بهبود رتبه‌های علمی در استان اشاره و گفت: همیشه رتبه ۲۹ کشور بودیم ولی در امتحانات پایه دوازدهم خرداد سال قبل و امسال در گروه تجربی رتبه ۱۵، انسانی رتبه ۱۳ و در گروه  

 

وی به افزایش رتبه‌های زیر هزار و زیر ۵ هزار هرمزگان در کنکور امسال نیز اشاره و اعلام آمار نهایی در این باره را به جمع‌بندی اطلاعات طی هفته‌های آتی منوط کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از تعمیر انجام ۱۰۰ واحد آموزشی توسط گروههای جهادی خبر داد و گفت: در این ماههای اخیر شاهد سفرهای متعدد وزیر، معاونین وزیر و دیگر مسئولان وزارتخانه به هرمزگان بودیم که نشانه اهمیت وضعیت استان و موضوعات آن برای مسئولان عالی وزارتخانه است.

 

قویدل اضافه کرد: امسال از شروع سال جدید تحصیلی، آموزش حضوری را در همه سطوح خواهیم داشت و جشن شکوفه‌ها را در ۳۰ شهریور برگزار و شروع سال تحصیلی را در ۲ مهر خواهیم داست.

 

وی شمار دانش آموزان امسال را ۴۳۵ هزار نفر با ۵.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل عنوان کرد و گفت: تا امروز ثبت نام ۹۰ درصد دانش آموزان انجام شده و  ۱۵ هزار و ۶۴۴ کلاس درس چشم انتظار حضور دانش آموزان است و امسال هیچ کمبود معلمی نخواهیم داشت.

 

به گفته قویدل، بالای ۲۰ مدرسه مختلط دوره متوسط را در هرمزگان کاهش داده و تفکیک کردیم.

 

وی درباره هنرستان‌ها هم گفت: نگاهی به آمایش استان به لحاظ مشاغل و صنایع استان نشان می‌دهد که با وجود استقرار برخی صنایع مهم و کلیدی اما رشته‌های لازم برای آن وجود ندارد اما اکنون در هنرستان جوار پالایش نفت بندرعباس دو رشته مکاترونیک و ماشین افزار و در هنرستان جوار فولاد رشته متالوژی و در هنرستان همجوار معدن در رویدر نیز رشته معدن را راه اندازی کرده‌ایم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: هنرستان جوار شهرک صنعتی و هنرستان بهیاری را نیز بزودی راه اندازی خواهیم کرد و در حال کسب موافقت‌نامه‌های آن هستیم. 

 

وی به تکمیل تجهیزات درمانگاه فرهنگیان نیز اشاره‌ای داشت و گفت: با تجهیز ۸ میلیاردی انجام شده با کمک صنایع، خدمات بهبود زیادی یافته و با تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان به استخر فرهنگیان، مصمم به راه اندازی آن هستیم.

 

 

 

 



 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط