1401/06/06-17:57

معلمی که در رودان جهاد مشق می کند+عکس

معلمی که در رودان جهاد مشق می کند+عکس

یک معلم در رودان همراه با خانواده هرساله بصورت جهادی اقدام به نقاشی، دیوار نویسی و زیبا سازی آموزشگاه محدثه در روستای برنطین این شهرستان می کند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، دبیرستان دوره اول محدثه برنطین سالانه شاهد تلاش زهرا مهدوی سرپرست خوابگاه این آموزشگاه و خانواده‌اش است که فقط برای رضای خدا و آبادانی این مدرسه همراه با شوهر و سه پسر خود بصورت جهادی اقدام به رنگ آمیزی ، دیوار نویسی و آموزش تهیه عرقیجات گیاهان دارویی به دانش آموزان می کنند.

زهرا مهدوی متولد سال ۱۳۴۷ اصالتا از اهالی شهربابک است که خدمت خود را در نظام تعلیم و تربیت با آموزشیاری نهضت در سال ۱۳۷۲ در شهرستان میناب با آموزش به افراد لازم التعلیم آغاز کرد و پس از 6 سال خدمت پر مشقت همراه با خانواده به شهرستان رودان آمدند ودر روستای برنطین ساکن شده و به عنوان آموزگار در دوره ابتدایی انجام وظیفه کردند.

مهدوی به همراه شوهرش حسین زیدآبادی که در شغل نقاشی ساختمان مهارت دارد و از رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس است با ۳ فرزند خود به نام های امیر، مهدی و علی هرگاه که این آموزشگاه نیازمند نقاشی و دیوارنویسی باشد به صورت خودجوش و با درنظر گرفتن رضای خالق یکتا و کمک به توسعه و آبادانی مدرسه پا به میدان می‌گذارند و در این امر بصورت جهادی یاریگر آموزشگاه محدثه برنطین هستند.

وی اظهار داشت: به مدت ۱۲ سال در دروه ابتدایی مشغول بودم و در حال حاضر 12 سال است به عنوان سرپرست خوابگاه دبیرستان محدثه برنطین انجام وظیفه می کنم و در مهرماه سال آینده بازنشسته می شوم.

با پول عرق‌گیری، ترشی کنار غذای بچه‌های خوابگاه تأمین می‌شود

سرپرست خوابگاه محدثه از اوقاتی که به عنوان سرپرست در آموزشگاه حضور دارد اینگونه تعریف می کند؛ یک دستگاه تقطیر خریدیم و به دانش آموزان علاقه مند به گلاب گیری و انواع عریقیجات شامل رازیانه، نعنا و گیاهان دارویی آموزش می دهم و همچنین با خریداری صیفی‌جات برای دانش آموزان خوابگاهی ترشی تهیه و در وعده نهار در برنامه غذایی آنها قرار داده‌ایم.

حسین زید آبادی، همسر وی که نقاش ساختمان است و در کارهای خیرخواهانه علاوه بر کمک به همسر در سایر مدارس نیز به صورت نیم بها خدمت رسانی می کند. هدف از این کار خدمت به مدارس و ذخیره‌ای برای آخرت عنوان کرد و گفت: انجام کارهای نقاشی و دیوار نویسی مدرسه ای که همسرم در آنجا مشغول است را در حد بضاعت انجام می دهم و باتوجه به اینکه سن و سالی از ما گذشته و مثل گذشته قادر به انجام کارها نیستیم اما در حد توان خودم برای زیباسازی مدارس کار می کنم.

به یاد جبهه‌ها، هنوز خادمم

تواضع و فروتنی همسر خانم مهدوی به اینجا ختم نشد و با بیان فراز و فرودهای زندگی از دوره حضورش در جبهه‌های جنگ تحمیلی گفت: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس دو دوره به منطقه سوسنگرد، دشت آزادگان و بستان به عنوان بسیجی اعزام شدم که سه ماه مداوم در خط مقدم بودم و با شدت موج انفجار از ناحیه گوش مجروح شدم اما هیچ گاه برای دریافت امتیاز جانبازی اقدام نکردم، چرا که این کار را معامله با حق تعالی میدانم، هرچند از نظر بنده ناچیز است.

زهرا مهدوی با طلب عاقبت به خیری برای همه مردم و رفع مشکلات جوانان گفت: خدا راشکر پسرم امیر در شرکت مس و مهدی در گل گهر سیرجان مشغول به کار هستند و علی نیز دانشجوی مکانیک دانشگاه ملی رفسنجان است و من همیشه خداوند را بخاطر نعمتهایی که در زندگی ام قرار داده سپاسگزاری میکنم.

احمد فولادی سرپرست مدیریت آموزش و پرورش رودان اقدام تحسین برانگیز زهرا مهدوی را عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترشِ حضور عموم مردم به‌خصوص جوانان در جریان فعالیت‌های جهادی برشمرد و گفت: بخشی از توسعه و پیشرفت کشور در گرو حضور جهادی مسئولین و مردم در کنار یکدیگر برای یک هدف واحد است که امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که درعمل به فرمایشات رهبرعظیم الشان انقلاب اسلامی در مسیر حرکت های جهادی قرار گیریم.

گفتنی است: زهرا مهدوی معلم جهادگر رودانی در سال ۱۴۰۲ به افتخار بازنشستگی نائل می شود.

 

 

 

 

 


 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط