1401/06/02-13:39
امام جمعه بندرعباس:

غوغاسازی و حاشیه‌آفرینی آفت رسانه و جامعه است

 غوغاسازی و حاشیه‌آفرینی آفت رسانه و جامعه است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: غوغاسازی و حاشیه‌آفرینی آفت رسانه و جامعه است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام محمد عبادی زاده امروز در جمع اهالی رسانه در هرمزگان اظهار داشت: سعی کنید هر چه می نویسید در پاسخ به نیاز مخاطب شما باشد.

 

وی عنوان داشت: گاهی خبر را خام در اختیار مردم می‌گذارید و تجزیه و تحلیل را به مخاطب میسپارید که گاه خوب است اما سعی کنید گاهی بر برخی اخبار تحلیل هم بگذارید چرا که بعضی نیاز دارند تا به آنها تحلیل ارائه شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز در جامعه‌ در بحث مطالبه‌گری، شیوه‌ها و اصول مطالبه‌گری را به خوبی نمی‌داند. ضرورت دارد تا روش‌های مطالبه‌گری توسط رسانه‌ها آموزش داده شود.

 

عبادی زاده تاکید کرد: تا جامعه نفهمد چگونه مطالبه‌گری کند، به پیش نمی‌رود.

 

وی بر ضرورت رعایت اخلاق در رسانه نیز تاکید و گفت: خیلی مهم است تا انسان منصفانه بنویسد و اغراض خودش را دخالت ندهد

 

دوری از غرض شخصی، نگاه به منافع جمعی و دیدن مصلحت جامعه اسلامی با نقد منصفانه که منجر به پویایی جامعه می‌شود، بخش‌های دیگری از اظهارات امام جمعه بندرعباس بود.

 

وی با بیان اینکه نقد با تخریب متفاوت است، غوغاسازی و حاشیه آفرینی را آفت رسانه دانست و افزود: حاشیه‌ها سبب آشفته شدن افکار جامعه می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان داشت: در حوزه رفع مشکل مسکن، تعاونی تشکیل دهید و با تهیه زمین و تسهیلات مسکن ملی فرصت خوبی برای خانه‌دار شدن شما است.

 

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: عدم توازن در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی دغدغه بنده هم هست و اخیرا صحبتی هم با استاندار داشتم که بدلیل مشکلات اقتصادی جامعه، حضور و مشارکت بیشتر رسانه‌ای داشته باشند.

 

وی همچنین افزود: گریز صاحبان فکر از حوزه رسانه جای نگرانی دارد. خبرنگاران نباید در بیان مسائل نگران معیشت خویش باشند و این دغدغه و نگرانی ما هم هست.

 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: اگر درب حوزه نقد منصفانه بسته شود باید با همه آمال و آرزوها خداحافظی کرد. مسئولان در تعامل با رسانه‌ها از رییس جمهور یاد بگیرند و با پرهیز از شکایت، صدای اهالی رسانه را بشنوند و خود را در معرض نقد جامعه قرار دهند.

 

حجت الاسلام عبادی زاده در بخش دیگری از اظهارات خود در حوزه صندوق مسئولیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام شد اما با مشکلاتی در دیوان محاسبات مواجه شد که نمایندگان در تلاش برای حل قانونی آن هستند.

 

وی خواستار وحدت در میان رسانه‌ها شد و از پیران رسانه خواست تا اختلافات را کنار گذاشته و به انسجام در این عرصه کمک کنند.

 

حجت الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به بخشی از صحبت‌های مهدی خسروی مدیر دفتر خبرگزاری فارس در هرمزگان درباره ضرورت رفع لکنت زبان نظام در بیان دستاوردهایش، اظهار کرد: این موضوع را قبول دارم و در نشست آغازین هفته دولت در هرمزگان نیز این موضوع را به مسؤولان استان گوشزد کردم که باید این لکنت زبان را از میان برداشت و در بیان دستاوردها، تلاش کرد.

 

وی همچنین به رسانه‌ها قول داد تا دغدغه‌های دیگر آنان را نیز در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح و پیگیری کند.

 

امام جمعه بندرعباس بر ضرورت همکاری ادارات و دستگاهها با رسانه‌ها تأکید و از دفتر خود نیز خواست تا همکاری و تعامل با اصحاب رسانه را بیش از پیش تقویت کنند.

 

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

نظرات

captcha

اخبار مرتبط