1401/05/28-13:27
معاون اجرایی رئیس جمهور در هرمزگان:

از تخصیص 200 میلیارد برای بیمارستان بندرعباس تا برق دار شدن مزارع پرورش میگو+عکس

از تخصیص 200 میلیارد برای بیمارستان بندرعباس تا برق دار شدن مزارع پرورش میگو+عکس

صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه سفرهای نظارتی خود بر اجرای مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور، از چندین پروژه مختلف در هرمزگان از جمله بیمارستان بندرعباس، برقرسانی به مزارع پرورش میگو و نیز طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سفرهای استانی رییس جمهور به مناطق مختلف کشور با مصوباتی همراه است که نظارت بر اجرای این مصوبات و پیگیری آنها از سوی صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور انجام می‌گیرد.

مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور روز گذشته (5شنبه 27 مردادماه) در سفر به هرمزگان که در ادامه سفرهای نظارتی او به استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، یزد، فارس، اردبیل، قم، خوزستان و سیستان و بلوچستان صورت گرفت، چندین پروژه شاخص را در زمینه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داد و روند اجرای آنها را ارزیابی کرد.

 

مزارع پرورش میگو هرمزگان با حمایت دولت مردمی برق دار خواهند شد

اولین برنامه سفر معاون اجرایی رییس جمهور به هرمزگان، بازدید از چند پروژه پرورش میگو در هرمزگان بود. یکی از مصوبات سفر دی ماه 1400 رییس جمهور به استان، برقدار ساختن مزارع پرورش میگو به منظور افزایش کیفیت تولید و افزایش اشتغال در این مزارع بود.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه تامین برق و برق رسانی به مزارع پرورش میگو یکی از ضروریات مهم برای تحقق جهش تولید است، اظهار داشت: بی شک این مهم تاثیر بسزایی در افزایش تولید و اشتغالزایی برای کشور دارد و استان هرمزگان گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشته است.

تا 1402، هزار میلیارد تومان صرف برقرسانی به مزارع پرورش میگو می‌شود

استاندار هرمزگان نیز با بیان اینکه برق رسانی به مزارع پرورش میگو موجب افزایش تولید و اشتغال می شو، اظهار داشت: پیرو سفر رئیس جمهور محترم و مردمی به هرمزگان و در راستای مصوبات این سفربوده که بخش قابل توجهی از دغدغه‌های تولید کنندگان میگوی پرورشی و بهره برداران مزارع پرورش میگو را مرتفع ساخته است.

مهدی دوستی تصریح کرد: خوشبختانه هزار میلیارد تومان در سفر ریاست محترم جمهور  به استان هرمزگان مصوب شد و تاکنون شش مجتمع پرورش میگو برق رسانی شده‌اند. وی تصریح کرد: روند برق رسانی به مزارع پرورش میگو استان ادامه دارد و تا سال ۱۴۰۲ تمامی هزار میلیارد مصوب شده اختصاص می یابد.

کمبودهای درمانی هرمزگان را رفع می‌کنیم

کمبودهای بهداشتی و درمانی در هرمزگان و گلایه همیشگی مردم و مسؤولان این استان از کمبودها در این زمینه و ضرورت تکمیل بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس سبب شد تا معاون اجرایی رییس جمهور سری به کارگاه اجرای این پروژه در شرق شهر بندرعباس بزند و آخرین وضعیت آن را بررسی کند.

 

این بیمارستان، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های درمانی جنوب کشور است که کار ساخت آن از دولت قبل آغاز شد.

مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور در این بازدید بر ضرورت تکمیل سریعتر این پروژه به منظور افزایش ارائه خدمات و ارتقای کیفی بخش درمان در هرمزگان تأکید کرد.

 ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان در حال تکمیل بندرعباس اختصاص می یابد

 سید صولت مرتضوی همچنین در این بازدید گفت: ما مشکل منابع نداریم و مصوبات پیش بینی شده و ماده ۵۶به آخر رسیده است و سایر منابع که قرار بود امسال پرداخت شود سازمان برنامه پرداخت می‌کند بنابراین نگران تامین اعتبار اجرای این بیمارستان نباشید.

وی افزود: برای این طرح در سفر سال گذشته رییس جمهور به این استان ۵٠٠میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد که در دو سال متوالی تا خرداد  سال آینده تامین و پرداخت می‌شود.

 

بازدید معاون رئیس جمهور از طرح توسعه بندرشهید رجایی

صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز در سفر به هرمزگان بازدید کرد.

فاز 3 توسعه بندر شهید رجایی قادر است تا ظرفیت این بندر را به 8.5 میلیون تی ای یو کانتینر رسانده و امکان پهلودهی کشتی‌های بسیار بزرگ با آبخور بیش از 18 متر را فراهم کند.

 

در جریان این بازدید، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی آماده‌سازی اراضی ۲۴۰۰ هکتاری به منظور میزبانی از طرح‌های لجستیکی برخی از کشورهای همسایه خارجی برای انجام ترانزیت از طریق ایران، عنوان داشت: توسعه برنامه‌های ترانزیتی اولویت مهمی برای توسعه بندر شهید رجایی است که کشورهای CIS و برخی از کشورهای عربی جنوب خلیج فارس نیز برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند.

رشد 180 درصدی صادرات غیرنفتی از هرمزگان نشانه اصلاح درست فرآیندها است

صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور ظهر امروز در بازدید از بندر شهید رجایی استان هرمزگان اظهار داشت: در سفر دی ماه رییس جمهور به استان هرمزگان دستورات ویژه‌ای در زمینه توسعه فعالیت‌ها و ظرفیت‌های بندری و دریایی صادر شد که ما امروز از بخش شیلات بازدیدی داشتیم که با توجه به منابع خوبی که تخصیص داده شده، بناست تا هکتارها مزارع پرورش میگو برقرسانی شود.

به گفته وی، یکی از هنرهای مدیریت استان، اصلاح فرآیندها است که بتوان پیشرفت و بهره‌وری را افزایش داد که امروز از طرح‌های بیمارستانی نیز بازدیدهایی داشتیم که بعد از سفر رییس جمهور پیشرفت خوبی در آن آغاز شده است و پیشرفت بیمارستان 521 تختخوابی به بیش از 70 درصد رسیده است.

 

مرتضوی با طرح این موضوع که اعتبار خوبی برای این پروژه بزودی تزریق می‌شود و پیمانکار و رییس دانشگاه قول دادند تا پایان خرداد سال آینده، طرح را کامل کنند، خاطرنشان کرد: رییس جمهور به توسعه فعالیت‌های بندری و تکمیل پروژه توسعه بندر شهید رجایی توجه ویژه‌ای دارند و امروز شاهدیم که با اصلاح فرآیندها، درصد ترخیص کالا افزایش بسیاری یافته و کشتی که در نوبت بماند، کمتر شده است.

معاون اجرایی رییس جمهور به ارائه گزارش افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و افزایش 180 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی از بندر شهید رجایی از سوی متولیان امر اشاره و تصریح کرد: پس از سفر رییس جمهور و همت عالمانه رییس جمهور و هماهنگی موجود در مدیریت استان، هرمزگان وارد مرحله دیگری از تولید و خدمت شده است و امیدوارم در بازدیدهای آینده شاهد تحولات و پیشرفت‌های شگفتی باشیم.

بیرق کار جهادی در هرمزگان برافراشته است

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، در برنامه پایانی سفر خود به بندرعباس با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه غرض از این سفر نظارت میدانی و بررسی عملیاتی مصوبات سفر آقای رئیس جمهور به استان بود، گفت: دستاوردهای سفر ریاست محترم جمهور به هرمزگان دستاوردهای بسیار مبارکی است و در ۲۲ فصل‌ و برنامه از جمله، بهداشت و درمان‌، آموزش و آموزش عالی، کشاورزی، صنعت، راه، مسکن، توسعه شهری، انرژی و ... ، طرح‌های متعدد رشد، عمرانی و اقتصادی تصویب و در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: ما امروز که یک بررسی میدانی از برخی از طرح‌های استان داشتیم، پویایی و شکوفایی را در طرح‌ها به وضوح دیدیم چرا که برخی از طرح‌هایی که سال‌ها معطل بودند با تزریق منابع هم‌اکنون فعال شده‌اند و امیدواریم به نتایج خوبی برسند. 

دکتر مرتضوی با اشاره به شیلات و ظرفیت اشتغالزایی و ارزآوری این حوزه اظهارداشت: بحمدالله امروز فرهنگ اشتغال بومی با محوریت مردم در حال نمو و نماد پیدا کردن است که ما در ارزیابی مقدماتی امروز شاهدش بودیم .بعد از سفر ریاست جمهوری به استان  3018 میلیارد تومان منابع عمرانی به استان تزریق شد که من فکر نمی‌کنم در هیچ بازه‌ تاریخی چنین منابعی برای استان آن هم به صورت نقدی تخصیص داده شده باشد. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در طرح‌های اقتصادی هم منابع خوبی برای هرمزگان دیده شده است و تکلیف ما به بانک‌های عامل این است که به وظایف خود به صورت کامل عمل کنند و آقای استاندار به عنوان نماینده تام الاختیار وظیفه پیگیری دارند.

در حوزه ازدواج در هرمزگان کارستان شده است

مرتضوی عنوان‌کرد: در حوزه ازدواج  کارِ کارستانی در هرمزگان صورت گرفته است و منابع خوبی هم تزریق شده است و درصد جذب آن هم خیلی مطلوب است. 

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید‌کرد: در بحث مسکن، تامین زمین و واگذاری زمین به تعاونی‌ها و افرادی که می‌خواهند خودشان ساختمان بسازند استان رتبه دوم کشوری را دارد و من احساسم این است که با اجرای این مصوبات یک توازنی در استان به وجود خواهد آمد و با توجه به موقعیت ژئوپولیتیک هرمزگان، آینده استان آینده‌ای توام با شکوفایی و پویایی خواهد بود. 

وی بیان‌کرد: تا پایان هفته دولت نیز منابع جدیدی را به هرمزگان تخصیص می‌دهیم اما لازم است مدیران این استان به صورت جهادی پیگیر اجرای طرح‌ها باشند هرچند که  بیرق حرکت جهادی در استان برافراشته است و این باید تداوم پیدا کند.

دکتر مرتضوی خاطرنشان‌کرد: امیدوارم تمام مشکلات مردم  و این استان با طرح‌هایی که در حال اجرا است حل شود و هرمزگان در تراز موقعیتی که دارد در جغرافیای ایران و جهان خوش بدرخشد. 

22 هزار میلیارد تومان اعتبار از سفر رییس جمهور به هرمزگان اختصاص یافته است

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این دیدار اظهارداشت: ما سومین جلسه پیگیری مصوبات سفر را امروز برگزار کردیم و باید بگوییم که سفری که رئیس جمهور محترم در دی ماه به استان داشتند سفر پر خیر و برکتی بود و بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب شد و بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در ماه اول به استان تخصیص داده شد و جهشی که در بهره‌برداری پروژه‌ها خواهیم دید ناشی از تخصیص به موقع اعتبارات است. 

 

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات بعد از سفر ریاست محترم جمهور  نشان داد که دولت در عملیاتی کردن مصوبات بسیار جدی است و سامانه‌هایی که طراحی شده  و گزارشات و پیگیری‌هایی که از دستگاه‌های تخصصی  انجام شد و گزارشاتی که از استانداران گرفته می‌شود  نشان از وفای عهد دولت با مردم است. 

جبران کمبودهای هرمزگان در اختلاف با متوسط کشوری در برخی از حوزه‌ها به همتی جهادی و تقویت نظارت کلان دولت نیاز دارد تا توسعه‌ای متوازن نصیب هرمزگان شده و در عین حال امید را در درون مردم این تقویت کند. بیان هنرمندانه اقدامات و تلاش‌های دولت در هرمزگان نیز وجه دیگری است که باید مسؤولان و دولتمردان توجه کافی بدان داشته باشند.

منبع:خبرگزاری فارس

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط