1401/05/22-21:36

آیا تکلیف هیأت ووشو هرمزگان را «حکمیت» روشن می‌کند؟

آیا تکلیف هیأت ووشو هرمزگان را «حکمیت» روشن می‌کند؟

هیأت ووشو هرمزگان بعنوان چهارمین هیأت برتر کشور، این روزها حال و روز خوبى ندارد و اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز تحت تأثیر برخی فشارهاى بیرونى در برگزاری مجمع انتخابات این هیأت مستأصل مانده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، هیأت ووشو استان هرمزگان در ارزیابى سال ١٤٠٠، پس از اصفهان، تهران و مازندران حائز رتبه چهارم در میان ٣١ استان کشور شد.

 

این موففیت، حاصل تلاش‌هاى شبانه‌روزى یک تیم پرکار با مدیریتى همدل بوده است که نتیجه آن نیز در پیکارهاى قهرمانى کشور و انتخابى تیم ملى جوانان جهت اعزام به مسابقات جهانى اندونزى با دعوت ٨ ووشوکار هرمزگانى به اردوى تیم ملى نمایان شد.

 

چندى پیش، علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو هرمزگان نیز از سوى فدراسیون ووشو جمهورى اسلامى ایران بعنوان دبیرکل این فدراسیون منصوب شد و بلافاصله مدیرکل ورزش و جوانان استان، مجتبى عامرى معاون امور جوانان اداره کل را جهت سرپرستى این هیأت به فدراسیون پیشنهاد داد و حکم وى نیز صادر شد.

 

با حضور عامرى در هیأت ووشو استان، یک سرى حواشى دامن‌گیر این هیأت شد و برخی افراد با انگیزه‌های سیاسی بسوى این هیأت موفق هجوم آوردند و این هیأت را به حاشیه سوق دادند.

 

عامرى نیز که در مدیریت این هیأت، موفق نبود، در اقدامى غیرحرفه‌اى، سرپرست دبیری هیأت را برکنار و فرد دیگرى را جایگزین او کرد در حالیکه قرار فدراسیون و مجتبى عامرى، مدیریت در امر برگزارى مجمع انتخابات بود نه تغییر در بدنه هیأت؛ چراکه فدراسیون معتقد است ووشو هرمزگان با مدیریت این افراد به اوج رسیده و بهانه‌اى براى تغییر وجود ندارد.

 

عدم توانایى عامرى در سرپرستی این هیات باعث شد تا فدراسیون ووشو، برکنارى وى را در دستور کار قرار دهد و این تصمیم فدراسیون در تاریخ ٢٥ تیرماه عملیاتى و سرپرست هیات ووشو هرمزگان عزل شد.

 

اکنون حدود یک ماه است که هیات ووشو استان حتى سرپرست هم ندارد و تمامى امورات ادارى این هیات نیز مسکوت مانده و اداره‌کل هم در معرفى فرد جدید جهت سرپرستى این ورزش پرطرفدار هرمزگان، امروز و فردا مى‌کند.

 

تمامى این اتفاقات در حالى است که فدراسیون ووشو و وزارت ورزش و جوانان پیش از برکنارى عامرى از سرپرستى هیات، بطور جداگانه اقدام به ارسال نامه‌اى به اداره‌کل ورزش و جوانان هرمزگان مبنى بر برگزارى مجمع انتخابات کرده‌اند که حتى جواب این نامه‌ها هم از سوى اداره‌کل به وزارتخانه و فدراسیون داده نشد.

 

اکنون به نظر می‌رسد تصمیم فدراسیون ووشو، حضور در جلسه سه‌جانبه حکمیت ورزش به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانى و حرفه‌اى وزارت ورزش و جوانان است تا عدم برگزارى مجمع در این نشست بررسى شود.

منبع: فارس

نظرات

captcha

اخبار مرتبط