1401/05/07-15:49

امام جمعه بندرعباس: باید به سلطه دلار پایان داد/ نباید ارزش‌های الهی در جامعه کمرنگ شود

امام جمعه بندرعباس: باید به سلطه دلار پایان داد/ نباید ارزش‌های الهی در جامعه کمرنگ شود

امام جمعه بندرعباس گفت: باید به سلطه ننگ آور دلار بر روابط اقتصادی در جهان که سبب تسلط آمریکا بر ملت‌ها شده پایان داد و این راه د دنیا آغاز شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه بندرعباس اظهار کرد: حجاب ریشه در همه ادیان الهی دارد و ویل دورانت یکی از مورخان غربی در کتاب خود نیز به این مسأله اشاره که ایرانیان پیش از اسلامی نیز حجاب داشته و پوششی مناسبی برای خود قائل بودند و حجاب بخشی از اصالت جامعه است.

 

وی همچنین به اهمیت حجاب در قوانین یهودیت نیز اشاره و گفت: عرب جاهلیت اما پیش از اسلام نسبت به حجاب و پوشش بی‌تفاوت بود و متاسفانه  آن‌چیزی که امروز در دنیای غرب شاهد آن هستیم، ره‌آورد دنیای عجیب پس از رنسانس در مغرب زمین است که نوعی برهنگی و بی‌بند و باری را به عنوان یک اصل در جامعه خودشان ترویج کرده‌اند.

 

عبادی زاده ادامه داد: آنان نسخه بی بند و باری را که باعث انحطاط جوامع‌شان شده را در قالب‌های مختلف برای دیگر ملت‌ها نیز تجویز و تبلیغ می‌کنند تا ریشه اصالت و حیا را در میان دیگر ملت‌ها نیز بخشکانند.

 

امر به معروف راهی برای جلوگیری از کمرنگ‌شد ارزش‌های اسلامی است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود از امر به معروف به راهی برای جلوگیری از کمرنگ‌شد ارزش‌های اسلامی نام برد و تصریح کرد: این فریضه مورد غفلت جامعه قرار گرفته است  و دشمن در تلاش است تا ارزش‌های الهی در جامعه کمرنگ شود و با اقدامات رسانه‌ای مبتذل در تلاش هستند که مردم را از فریضه امر به معروف و نهی از منکر روی گردان کنند.

 

عبادی‌زاده، فلسفه قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: هیچ کس نمی‌تواند در انجام اقدامات خود بگوید به کسی ارتباطی ندارد، چراکه تمام مردم جامعه مانند افراد حاضر در یک کشتی هستند و اگر فردی بخواهد زیر خود را سوراخ کند تمام اهل کشتی غرق می‌شوند.

 

نماز جمعه از شئون حاکمیت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که نماز جمعه از شئون حاکمیت اسلامی است، ادامه داد: نماز جمعه قدرت نرم انقلاب اسلامی است و به عنوان بزرگ‌ترین برکت انقلاب شناخته می‌شود و فرصتی برای همدلی میان مسلمانان برای پاسخگویی به شبهات نیز بشمار می‌رود.

 

قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است

امام جمعه بندرعباس همچنین به اقتصاد جهانی و چشم انداز آینده آن و نیز انتقال قدرت از غرب به شرق اشاره و عنوان کرد: برگزاری اجلاس آستانه با سفر روسای جمهوری روسیه و ترکیه به ایران و گفت‌وگوهای آنان با محور سوریه، نشان داد که آمریکایی‌ها عملا قادر به تداوم اشغال سوریه و شرق فرات نیستند و باید این منطقه را تخلیه و بساط تجاوزگری‌شان را جمع کنند چرا که آنان در حال سرقت نفت و گندم از این منطقه هستند.

 

وی، با اشاره به دستاوردهای نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران، تشریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و روسیه برای اجرای پروژه سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری در حوزه گاز ایران منعقد شده که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین روابط میان ایران و ترکیه نیز در این سفر به درستی تحلیل و آینده نگری شد تا این کشورهای منطقه بدانند در نقاط حساس و کلیدی باید چگونه مواضع نزدیک به هم اتخاذ کنند.

 

عبادی زاده به حذف دلار در روابط اقتصادی ایران با روسیه، چین و ترکیه را بسیار مهم و راهبردیی ارزیابی کرد و گفت: باید به سلطه ننگ آور دلار بر معادلات اقتصادی جهانی پایان داد و این راه مهمی است که آغاز شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط