1401/05/08-13:45

انتقاد مجمع مطالبه‌گران هرمزگان از بی‌توجهی سازمان بنادر به نیروهای هرمزگانی

انتقاد مجمع مطالبه‌گران هرمزگان از بی‌توجهی سازمان بنادر به نیروهای هرمزگانی

جمعیت مطالبه‌گران هرمزگان در بیانیه‌ای با انتقاد از بی توجهی سازمان بنادر و دریانوردی به نیروهای هرمزگانی، از رویه در جریان برای انتصاب مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان به عاملی برای آزردگی خاطر مردم این استان یاد کرده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، مجمع مطالبه‌گران هرمزگان در بیانیه‌ای از بی توجهی سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش برای انتصاب نیروی غیربومی بر راس اداره کل بنادر و دریانوردی این استان انتقاد کرده است.

 

متن این بیانیه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

از شرق تا غرب استان هرمزگان را بنادر تجاری تسخیر کرده‌اند و روز به روز در حال افزایش تأسیسات و امکانات و تجهیزات خود هستند. شرکت‌های بزرگی در استان هرمزگان که در حال درآمدزایی برای خود هستند؛ هرچند که مردم استان میزبان، کمترین سهم را در این درآمدها دارند و نصیب آنها گرما، شرجی، بیکاری، رنج و عذاب است.

 

حکایت انتصاب‌ مدیر جدید بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حکایت دردناک و غریبی است و باعث آزردگی خاطر فراوان مطالبه گران استان هرمزگان شده است. با وجود تاکید چند باره رئیس جمهور از جمله در سفر دی‌ماه ۱۴۰۰ به استان هرمزگان مبنی بر استفاده از مدیران توانمند حاضر در این آب و خاک در صنایع و دستگاه‌های مستقر در استان هرمزگان، اما همچنان وزیران و معاونین مربوطه از این دستور استنکاف کرده و اقدام به بکارگیری مدیران غیربومی و بعضاً پرحاشیه، ضعیف و ناکارآمد می‌کنند.

 

این در حالی است که نیروهای توانمند و متخصص بسیاری در استان هرمزگان وجود دارد اما به علت نداشتن لابی قدرتمند قادر به رشد نیستند، به هیچ‌وجه اینجا قحط‌الرجال نیست، انتصاب مدیری مرکز نشین، غیر بومی و فاقد تجربه کافی برای بنادر هرمزگان اصلا نمی‌تواند منطقی باشد.

 

انتصاب مدیر جدید بنادر هرمزگان با توجه به مواردی که ذکر گردید قابل قبول و منصفانه  نیست، چرا که وی نه تنها تجربه و تخصص مدیریتی لازم را در حوزه بندری ندارد، بلکه روشن است برای کسب تجربه و یا ارتقا شغلی تکیه برمسند مدیرکلی بنادر و دریانوردی هرمزگان می‌زنند.

 

 این یعنی هرمزگان را محلی برای آزمون و خطا قرار دادن و نردبان ترقی کردن.

 

انتظار آن می‌رود که دولت مردمی در استان هرمزگان بیش از این نسبت به استفاده از توانایی نیروهای بومی مجرب و متعهد این استان در امور مدیریتی نظر مساعد داشته باشند.

 

طی 4 دهه اخیر سازمان بنادر و دریانوردی هیچ گاه از نیروهای موجود در هرمزگان و یا نیروهای بومی برای انتصاب مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان استفاده نکرده و حتی دیگر بنادر استان نیز در موارد معدودی شاهد انتصاب نیروهای بومی بوده‌اند. برخی رویه‌های حاکم بر بندر شهید رجایی هرمزگان که به تازگی سبب انجام تحقیق و تفحص از سوی مجلس شورای اسلامی نیز شده، این ظن را بوجود آورده که میدان ندادن به نیروهای بومی  و هرمزگانی عملا با اهداف خاصی صورت می‌گیرد تا جامعه محلی نسبت به برخی رویه‌ها در این بندر بی اطلاع بماند.

 

همچنین با توجه به عضویت دو نماینده هرمزگان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، انتظار می‌رود تا دغدغه‌مندی بیشتری از سوی این دو برای استفاده از نیروهای هرمزگان در راس سازمان بنادر و دریانوردی را شاهد باشیم. سازمانی که بیش از 80 درصد درآمد خود را از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر هرمزگان دارد اما هیچ هرمزگانی در ساختار کلان آن دیده نمی‌شود.

نظرات

captcha
  • ناشناس 11 مرداد

    استان هرمزگان به مردمش واقعا داره فشار وارد میکنند جوانان بومی خودشان بیکارند بعد از نا کجا اباد ایران تو اسکله سر کار هستند اسکله هم شده دیکتاطوری

  • بنده خدا 14 مرداد

    مبارک نمایندگان بی عرضه و استاندار بی تجربه و بی کفایت هرمزگان

اخبار مرتبط