1401/05/04-11:27

ناپایداری‌های جوی و دریایی هرمزگان تشدید می‌شود

ناپایداری‌های جوی و دریایی هرمزگان تشدید می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناپایداری‌های جوی و دریایی متاثر از سامانه مونسونی در هرمزگان از امروز تقویت می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مرضیه سی‌سی‌پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: ناپایداری‌های جوی و دریایی متاثر از سامانه مونسونی در هرمزگان از امروز تقویت می‌شود.

 

وی افزود: در برخی نقاط استان از جمله مناطق شرقی طی ساعاتی رگبار باران و افزایش باد و از ساعات بعدازظهر تا شب به تدریج با گسترش فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق از جمله مناطق مرکزی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: همچنین وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای نیز محتمل است که توصیه می‌شود با توجه به تقویت سامانه مونسونی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.

 

سی‌سی‌پور گفت: امروز وزش باد‌های شدید جنوب شرقی در مناطق دریایی استان سبب مواج شدن دریا و اختلال در تردد‌های دریایی می‌شود و در این مناطق نیز با تاثیر سامانه بارشی رگبار باران و رعد و برق و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

 

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی در مقایسه با روز گذشته، در طول روز کاهش دمای بیشینه مورد انتظار است و تاثیر سامانه بارشی طی روز‌های آینده در هرمزگان و استان‌های همجوار تقویت می‌شود که ضروری است جوانب احتیاط رعایت شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط