1401/05/04-17:24

10 هزار بطری آب معدنی یک برند معروف در رودان معدوم شد

10 هزار بطری آب معدنی یک برند معروف در رودان معدوم شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان اعلام کرد: در بازرسی های کارشناسان سلامت محیط از مراکز، کارگاهها و کارخانه های تولید مواد غذایی شهرستان و نمونه برداری و انجام آزمایشات تخصصی، آلودگی میکروبی در یکی از برندهای آب معدنی شناسایی و بیش از 10 هزار بطری آب معدنی توقیف و با دستور مقام قضایی معدوم شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان امروز اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و شیوع بیماری‌های عفونی و روده ای، برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی با جدّیت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به انجام بازدید و گشت زنی های مستمر کارشناسان سلامت محیط و کار شبکه بهداشت به همراه کارشناسان تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی گفت: در تیرماه سال جاری در مجموع 909 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی، عمومی و بهداشت مواد غذایی و بررسی رعایت پروتکل‌های پیشگیری از کرونا در شهرستان انجام شده است.

 

دکتر علیمراد در خصوص استفاده از بطری های آب‌های معدنی نیز اظهار داشت: بطری‌های آب معدنی که معمولا از جنس پلی اتیلن تری فتالات هستند در شرایط نامناسب دمایی نظیر انجماد یا دماهای بالاتر از ۶۰ درجه سانتی گراد همچنین قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید و نگهداری آب به صورت طولانی مدت در آنها، موادی نظیر آنتیموان و ترکیبات فنولی را به درون آب آزاد می کنند که می تواند باعث به مخاطره افتادن سلامت انسان شود.

وی همچنین توصیه کرد برای حفظ سلامتی از مصرف آب های معدنی که در معرض آفتاب نگه داری شده اند یا آب‌های معدنی یخ زده و بطری های آب معدنی که برای مدت طولانی در خودرو و در شرایط گرما نگهداری شده پرهیز شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط