1401/04/29-19:31

آغاز گازرسانی به فاز2 شهر قشم

آغاز گازرسانی به فاز2 شهر قشم

با امضای تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت گاز استان هرمزگان در یک ماه آینده، گازرسانی به فاز ۲ شهر قشم آغاز و تا پایان سال تمامی شهر قشم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز،  عصر امروز این تفاهم‌نامه بین افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و فؤاد حمزوی مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان به امضا رسید.

 

بر اساس شرایط مندرج در این تفاهم‌نامه، شرکت گاز استان هرمزگان نسبت به طراحی، تهیه کالای اختصاصی، اجرای عملیات مکانیکال، تست شبکه و تزریق گاز به شبکه گازرسانی آب‌شیرین‌کن قشم اقدام می‌کند تا روند تولید در این بخش با هزینه کمتری همراه شود.

 

تامین گاز شهرک صنعتی طولا به‌منظور دستیابی صنایع جزیره به سوخت ارزان و کمک به افزایش روند تولید، تا دو هفته آینده و گازرسانی به مجتمع‌های خدماتی روستاهای دفاری، حمیری و کابلی که بهره‌مندی روستای اطراف از این خدمات را به همراه خواهد داشت، از مفاد دیگر تفاهم‌نامه است.

 

پروژه گازرسانی به شهر سوزا، شهرک صنعتی و روستاهای اطراف این شهر نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق شده و در گام بعدی و به‌منظور بهره‌مندی همه ساکنان جزیره از خدمات رفاهی، شهرهای لافت، طبل و رمکان و روستاهای اطراف این شهرها در لیست پروژه‌های گازرسانی قرار دارند.

 

با توجه به اجرای خط انتقال ۳۰ اینچ بندرعباس به قشم توسط شرکت گاز استان هرمزگان، این شرکت به‌منظور تسریع اجرای خط برای تامین پایدار خوراک گاز صنایع پتروشیمی و نیروگاه‌ها، برابر برنامه زمان‌بندی و طرح جامع نفت و انرژی اقدام می‌کند.

 

فرآیند لوله‌کشی شبکه گازی تا مرحله علمک گذاری برای خانوارها هیچ هزینه‌ای دربر نداشته ولی در مرحله دریافت انشعاب، نصب کنتور و لوله‌کشی داخل منازل برعهده مصرف‌کنندگان می‌باشد.

 

در همین زمینه و به‌منظور تسهیل درروند اقدامات ساکنان، شرکت گاز آماده ارائه معرفی‌نامه به چند بانک عامل جهت دریافت وام‌های کم‌بهره به متقاضیان می‌باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط