1401/04/25-19:36

امام جمعه اهل سنت بندر پل: حب به اهل بیت رسول خدا یکی از پایه‌های اصلی وحدت مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت بندر پل: حب به اهل بیت رسول خدا یکی از پایه‌های اصلی وحدت مسلمانان است

امام جمعه بندر پل گفت: حب و عشق به اهل بیت رسول اکرم(ص) یکی از پایه‌های اصلی وحدت و اتحاد مسلمانان است که دشمنان اسلام و نظام همواره درصددند تا به خیال خام خود با ایجاد تفرقه به نوعی بذر اختلاف و دودستگی میان شیعه و سنی بکارند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، شیخ حسین بازماندگان امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: حضرت مولا علی(ع) مظهر عدالت، شجاعت، مهربانی و عطوفت است و لازم است جوانان و نوجوانان ما با شخصیت این امام همام بیشتر آشنا بشوند.

 

وی عنوان کرد: مولی الموحدین، امیرالمومنین، علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) نماد و مظهر عدالت، سخاوت، شجاعت، مهربانی و عطوفت است. شخصیتی که همه خوبی‌ها و فضیلت‌ها به او منتهی می‌شود.

 

بازماندگان با بیان اینکه مولا علی(ع) در میان جامعه اهل‌سنت از احترام خاص و جایگاه والایی برخوردار است، گفت: شخصیت، شجاعت و بزرگ‌منشی امام علی(ع) همواره در طول تاریخ زبانزد و در کتاب‌های اهل سنت به آن اشاره شده است.

 

امام جمعه شهر بندرپل با ذکر اینکه اهل‌ تسنن و تشیع نسبت به خاندان و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) ارادت خاصی دارند، خاطر نشان کرد: حضرت رسول خدا(ص) فرموده: «همانا فردا پرچم را به دست مردی می‌دهم که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست دارند. حمله‌ کننده‌ای است که نمی‌گریزد و از میدان جنگ برنمی‌گردد تا خداوند با دستان او (قلعه خیبر را) بگشاید.»

 

شیخ حسین بازماندگان با اشاره به فرموده قرآن بیان کرد: «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا»؛ «خداوند اراده کرد که پلیدی را از شما خاندان(اهل بیت پیامبر(ص) دور بدارد و شما را بسیار پاک بدارد.» اینها مسائلی است که همواره اهل‌سنت به آن اعتقاد داشته و احترام خاصی برای امام علی(ع) قائل هستند.

 

نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه جایگاه و بزرگی امام علی(ع) قابل وصف نیست، تاکید کرد: امیدوارم همه مسلمانان شیعه و سنی سبک زندگی امیرمؤمنان علی(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

شیخ حسین بازماندگان با تأکید بر اینکه باید جوانان با ابعاد شخصیتی و فضائل امام علی(ع) آشنا شوند، گفت: پیامبر خدا (ص) در بیان برخی از فضایل ایشان فرموده است: هر که می‌خواهد به «آدم» و علم او و «نوح» و تقوای او و «ابراهیم» و بردباری او و «موسی» و هیبت او و «عیسی» و عبادت او بنگرد، به «علی‌بن‌ابی‌طالب» بنگرد.

امام علی(ع) برای تربیت امت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

 

امام جمعه شهر بندرپل  با بیان اینکه زبان از وصف بزرگی، عظمت و فضائل امام علی(ع) عاجز است، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که مولای متقیان علی(ع) پس از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، مصداق کامل اسوه حسنه است.

 

شیخ بازماندگان تاکید کرد: جوانان باید با ابعاد شخصیتی و فضائل امام علی(ع) آشنا شوند تا بتوانند در زندگی خود موفق و بر مشکلات غلبه و از حق خود دفاع کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اهل‌سنت ارادت خاص و قلبی و ویژه‌ای به امام علی (ع) دارند.

 

امام جمعه بندر پل با بیان اینکه علمای اهل سنت درباره امام علی(ع) و فضایل آن حضرت تألیفات فراوانی به رشته تحریر در آورده و احترام خاصی برای ایشان قائل هستند، گفت: بدون تردید امروزه انسان‌های تشنه عدالت و معنویت بیش از هر زمان دیگری به الگو قرار دادن شخصیت حضرت علی(ع) نیازمند هستند.

 

بازماندگان با یادآوری اینکه حضرت علی(ع) تربیت یافته دامن پیامبر اسلام(ص) است، تصریح کرد: در دنیای امروز که معنویت گمشده بشریت است، شناساندن شخصیت‌های بی‌نظیری همچون حضرت علی که در همه مقاطع عمر گرانبهایش الگو و اسوه کاملی برای مردم بوده؛ امری شایسته و ضروری است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط