1401/04/28-13:54

روش جدید قاچاقچیان خودرو/ انتقال خودروی قاچاق از کشورهای همسایه و نصب پلاک خودروی مشابه!

روش جدید قاچاقچیان خودرو/ انتقال خودروی قاچاق از کشورهای همسایه و نصب پلاک خودروی مشابه!

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان میناب یک دستگاه خودرو قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در این شهرستان شناسایی و کشف شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عباس قاسمی فرمانده انتظامی میناب امروز اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید چغازردی شهرستان میناب روز گذشته حین کنترل خودروهای محور میناب - بندرعباس به یک دستگاه خودرو سواری BMW330آی کروک مشکوک شده و دستور توقف دادند.

 

سرهتگ عباس قاسمی افزود: ماموران خودرو را متوقف که با استعلام به عمل آمده از سامانه راهور مشخص شد پلاک نصب شده بر روی خودرو فاقد سابقه در سامانه می باشد که با بررسی تخصصی مشخص شد خودرو قاچاق بوده و متهم بصورت غیر قانونی وارد کشور کرده است.

 

فرمانده انتظامی میناب ارزش ریالی خودرو قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی 20 میلیارد ریال عنوان کرده و اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

از ابتدای امسال تاکنون دهها خودرو به همین شکل در ایست و بازرسی‌های هرمزگان کشف و ضبط شده است. این خودروها به صورت تکی با قایق‌های سبک از کشورهای جنوب خلیج فارس به سواحل هرمزگان منتقل و قاچاقچیان با نصب پلاک مشابه قصد انتقال آنها به مرکز کشور را دارند که در عمدتا در ایست و بازرسی‌ها به چنگ قانون می‌افتند. اختلاف قیمت بسیار فاحش میان خودروی دست دوم خارجی در کشورهای جنوب خلیج فارس با داخل کشور، عمده ترین دلیل به صرفه بودن چنین اقدامات خلاف قانون است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط