1401/04/28-16:52

پیش بینی 23هزار اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تا 1404

پیش بینی 23هزار اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تا 1404

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرا در این منطقه، پیش بینی اشتغال 23 هزار نفر در افق 1404 را داریم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس امروز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۵۰۰ نفر اشتغالزایی در منطقه ویژه خلیج فارس داشتیم و به طور کلی در حال حاضر ۱۳ هزار نفر در منطقه ویژه در قالب شرکت‌های مختلف صنعتی مشغول فعالیت هستند.

 

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که براساس اهداف افق ۱۴۰۴ این رقم اشتغال به ۲۳ هزار نفر برسد. با توجه به ۴۴ پروژه فعال در منطقه ویژه و مزیت‌های آن و همچنین میزان سرمایه‌گذاری‌های جذب شده، این هدف قابل دستیابی خواهد بود.

 

به گفته خلج طهرانی، منطقه ویژه خلیج فارس با احداث زیرساخت‌های جدید به دنبال جذب سرمایه‌گذار و ایفای نقشی پررنگ‌تر در توسعه اقتصادی کشور به ویژه با تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خواهد بود.

 

وی تعداد قراردادهای سرمایه گذاری در این منطقه را طی سال ۱۴۰۰ به ۲۴ قرارداد به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار عنوان کرد وبیان داشت: سال ۹۹  به تعداد ۹ طرح به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار قرارداد منعقد شد که سهم بالایی از ارزش قراردادها به طرح ۱۰ میلیون تن فولاد اختصاص داشت. تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار از دیگر دستاوردهای منطقه ویژه خلیج فارس در سال ۱۴۰۰ بوده است بعلاوه اینکه امورات جاری زیرساختها که وظیفه ذاتی منطقه ویژه خلیج فارس است به صورت مستمر انجام می شود.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در خصوص تأمین برق صنایع خاطرنشان کرد: در بخش تأمین برق صنایع، به شرکت‌هایی که مصرف برق بالایی دارند همانند شرکت‌های فولادی و فلزی، زمین‌هایی با شرط تأسیس نیروگاه‌های کوچک برای تأمین برق خودشان اختصاص داده شده است، این شرکت‌ها می‌توانند برق مازاد خود را به صنایع دیگر بفروشند. با توجه به اینکه در طرح تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، تامین برق بر عهده خود شرکتهاست، به فولاد هرمزگان برای تأمین و تولید ۵۰۰ مگاوات برق، زمین اختصاص داده شده است.

 

خلج ادامه داد: فولاد کاوه جنوب کیش نیز طبق تعهدی که به وزارت صمت داده موظف به تولید ۱ هزار مگاوات برق است. علیرغم تمام اقدامات شرکتها، منطقه ویژه نیز در جست‌وجوی سرمایه‌گذار برای احداث پایگاه برق برای سایت توسعه است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط