1401/02/17-15:22

یادی از مرحوم علی مظفری/ نماد سیاست‌مداری متعهد و خردمند در هرمزگان

یادی از مرحوم علی مظفری/ نماد سیاست‌مداری متعهد و خردمند در هرمزگان

بسیاری، مرحوم علی مظفری را که ازبانیان انقلاب اسلامی است، مردتکرار ناشدنی تاریخ هرمزگان می‌دانند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، 17 اردیبهشت ماه سالگرد درگذشت مرحوم علی مظفری از بانیان انقلاب اسلامی در هرمزگان است که زندگی خویش را در دوران مبارزه و پس از انقلاب، وقف انقلاب اسلامی کرد.

بسیاری از مرحوم علی مظفری به عنوان چهره تکرار ناشدنی عرصه سیاست در هرمزگان می‌دانند که در عین تعهد به مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، خردمندی سیاسی ویژه‌ای در وجودخویش داشت و همواره با پرهیز از پذیرش پست و مسؤولیت در دوره‌های مختلف، عمر خویش را صرف پرورش و هدایت نیروهای سیاسی برآمده از بطن انقلاب اسلامی کرد.

خشم مرحوم مظفری در زمان دستگیری توسط ساواک در بندرعباس در این عکس مشهود است

او مغازه فرش فروشی داشت و پس از انقلاب نیز با وجود آنکه نقشی کلیدی درپیروزی انقلاب اسلامی داشت اما هرگزنخواست تابواسطه نقش خویش درپیروزی انقلاب، برای خویش منفعتی دست و پا کند.

علی مظفری در اوج نیاز هرمزگان به چنین چهره‌ای که با خردمندی زمام امور و تنظیم احوال و مسائل استان را تدبیر کرد، در 17 اردیبهشت 1378 (20 محرم)، چهره در نقاب کشید.

جرات و شهامت بالای مرحوم مظفری

حاج حسن رزم از چهره‌های انقلابی هرمزگان که سال‌ها سابقه همکاری وهمراهی نزدیک با مرحوم مظفری را دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگارفارس در بندرعباس درباره شخصیت او می‌گوید: مرحوم مظفری توان سازماندهی بالایی داشت وخدای متعال جرات و شهامت بالایی به او بخشیده بود به طوری که دراوج خفقان ساواک در رژیم پهلوی، خانه و مغازه خودرا کانون اقدامات ضد شاهنشاهی قرار داده بود و بسیاری از جلسات مهم و کلیدی مرتبط با راهپیمایی‌ها و تظاهرات و ... را در منزل شخصی خود برگزار می‌کرد.

محمد رزم و حسن رزم - از انقلابیون هرمزگان

 مرحوم مظفری رودربایستی سیاسی نداشت

به گفته وی، در سیاست نیز رودربایستی با احدی نداشت و حرف خودش را می زد و این ویژگی سبب شده بود تا انسجام ویژه‌ای به واسطه شخصیت او،میان نیروهای دلسوز انقلاب شکل گیرد.

حسن رزم می‌گوید: او اهل تعامل برای رفع مشکلات مردم بود و در ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی درهرمزگان و در شرایطی که زمام امور از دست نیروهای شهربانی به طور کامل خارج شده بود، به میدان کمک به امنیت و ثبات شهر نیز آمد و تا ماه‌ها پس ازانقلاب و تا شکل‌گیری نهادهای انقلابی نیز پای کار رفع گرفتاری‌ها ومشکلات مردم بود.

مرحوم علی مظفری

 

صیانت از چهره‌های انقلابی جوان و هدایت آنان

این چهره مبارز و انقلابی هرمزگان همچنین گفت: انسجام و همدلی ناشی از رفتارهای فردی و جمعی مرحوم مظفری، انس او باارزش‌های انقلابی واسلامی و نیز اهتمام او در زنده نگهداشتن یاد شهدا، عشق به ائمه اظهار در کنار اخلاص و خردمندی سیاسی در هدایت چهره‌های جوان و صیانت از آنان در عرصه‌های مختلف همه و همه سبب رشد فضائل اخلاقی و پذیرش نقش محوری او در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی در استان شده بود و چنین صفات متمرکزی را در جمیع ابعاد در کمتر شخصیتی پس از مرحوم مظفری در هرمزگان می‌توان یافت.

رزم همچنین تأکید کرد: مرحوم مظفری بااقدامات هوشمندانه و نیز با میزبانی از چهره‌های بزرگ و عمدتا روحانیون صاحب نام انقلابی از مرکز در هرمزگان، سبب شده بود تا دوری از مرکز خللی در اقدامات انقلابی جنوب کشور و بخصوص در هرمزگان وارد نشود.

از مرحوم علی مظفری 4 فرزند پسر و پنج دختر به یادگار مانده است.

گفت‌وگو از : مهدی خسروی

نظرات

captcha

اخبار مرتبط