1401/02/24-14:18

تازه‌ترین اخبار از اوضاع اقتصادی درهرمزگان/ از گلایه‌های مردم تا اقدامات مسؤولان

تازه‌ترین اخبار از اوضاع اقتصادی درهرمزگان/ از گلایه‌های مردم تا اقدامات مسؤولان

در شبانه روز اخیر پاسداران گمنام امام زمان در سپاه میناب موفق به کشف 122 تن آرد نانوایی در انبارهای مزارع پرورش میگو در این شهرستان شدند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، وضعیت اقتصادی در هرمزگان در شبانه روز اخیر پس از اجرای طرح طرح ملی تعدیل و اصلاح قیمت کالاهای اساسی با مجموعه اقدامات وتدابیر و برخوردهایی با محتکران، شاهد بهبود نسبی و تدریجی است و با عرضه کالاهایی که قیمت آنها به نرخ جدید تغییر یافته، صف خرید کالاهایی همچون روغن و ماکارونی و مرغ کاهش یافته است.

 از سوی دیگر با توجه به اهمیت برخورد جدی با محتکران کالاها و ارزاق عمومی، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات هرمزگان با هماهنگی‌های قضایی توانسته‌اند چندین کانون احتکار در شهرهای مختلف استان را شناسایی و ضمن برخورد باآنها، زمینه لازم برای ایجاد حس امنیت روانی اقتصادی در جامعه را فراهم آورند که بدون شک با تداوم این نظارت‌ها، امنیت روانی جامعه نیز بیش از پیش بهبود خواهد یافت.

کشف انبار بزرگ احتکار ۲۹ تن روغن در بندرعباس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان امروز از شناسایی و کشف دو انبار بزرگ احتکار روغن در بندرعباس نیز خبر داد و تصریح کرد: از این دو انبار در مجموع ۲۹ تن روغن خوراکی احتکار شده کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین و پلمب انبارهای مذکور، روغن‌های مکشوفه وارد چرخه توزیع شده است.

کشف ۱۰ تن روغن مایع خوراکی توسط اداره اطلاعات جاسک

قهرمانی اعلام کرد: دو دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن روغن مایع خوراکی نیز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان جاسک توقیف شده که در این رابطه دو نفر متهم دستگیر شده‌اند.

کشف ۱۲۲ تن آرد احتکار شده در تیاب میناب توسط اطلاعات سپاه

وی در همین رابطه بیان کرد: اطلاعات سپاه شهرستان میناب هم پس از اخذ دستور قضایی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ تن و هشتصد و هشتاد کیلوگرم آرد را در بندر تیاب شهرستان میناب کشف و ضبط کرد که این آردهای مکشوفه پس از سیر مراحل قانونی و طی صورتجلسه‌ای به منظور توزیع به اداره صنعت، معدن و تجارت تحویل داده شد.

کشف محموله بزرگ آرد دولتی در میناب توسط اطلاعات سپاه

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان از کشف ۷۵۰ کیسه آرد در شهرستان سیریک خبر داد و ابراز کرد: مقادیر قابل توجهی برنج و روغن خوراکی احتکار شده در این شهرستان نیز پس از توقیف به سرعت برای عرضه در بازار در اختیار ادارات مربوطه قرار گرفته است. 

کالاهای اساسی به اندازه کافی در استان هرمزگان توزیع شده است/ کمبودی نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: کنترل و تنظیم بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی در هرمزگان با همکاری، هماهنگی و مدیریت خوب در استان صورت گرفته و هرمزگان عملکرد خوبی در این زمینه داشته و آرامش و ثبات در بازار استان هرمزگان، وجود دارد.

برگزاری مستمر نشست ستاد تنظیم بازار در هرمزگان

 مرغ و روغن و شکر در همه شهرها موجود است

علی فیروزی تأکیدکرد: در حال حاضر به اندازه کافی کالاهای اساسی از جمله مرغ، روغن، برنج و شکر در سطح همه شهرها و روستاها در تمام شهرستان‌های استان هرمزگان وجود دارد و در انبارهای استان نیز به اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده موجود است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و توزیع کالاهای اساسی از جمله روغن در سطح همه مناطق استان انجام شده است.

هر سه تصویر عصر روز جمعه از محدوده چهارراه رسالت و چهارراه نخل ناخدا در بندرعباس گرفته شده است

مردم تخلفات را به ۱۲۴ اطلاع دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ در خدمت مردم شریف استان هرمزگان است و مردم می‌توانند با مشاهده تخلفات در بازار از جمله گرانفروشی و احتکار، موارد را گزارش دهند، اضافه کرد: این سامانه به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و علاوه بر آن بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی همچنین تعزیرات حکومتی استان، در قالب گروه‌های بازرسی مشخص به شکل گسترده در سطح همه شهرستان‌های استان هرمزگان در حال نظارت بر بازار هستند.
 

حضور مستمر استاندار هرمزگان در سامانه پاسخگویی سازمان صمت هرمزگان

برخورد با محتکران جدی خواهد بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر تخلف و احتکاری در بازار انجام شود، با توجه به قانون جدید تعزیرات حکومتی که شدت برخورد قانونی با تخلفات را بسیار افزایش داده است و به عنوان نمونه برای عدم درج قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان می‌تواند جریمه در نظر بگیرد، قطعا با کسانی که بخواهند احتکار کالا یا گرانفروشی انجام دهند و با کالاهای اساسی سوداگری داشته باشند و مردم را دچار مشکل کنند، با آنها به عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی طبق قانون برخورد قضایی خواهد شد.

عرضه مستقیم ماهی از صید به مصرف در بندرعباس

مدیر کل شیلات هرمزگان نیز از عرضه مستقیم برخی گونه های ماهی پر مصرف از تاریخ22 اردیبهشت ماه 1401 لغایت4 خرداد ماه 1401 (بازار ماهی شیلات-هایپرمارکت گامبرون ) در راستای قرار گاه امنیت غذایی و دستور استاندار محترم و با پیگیری شیلات هرمزگان خبر داد.

 

توزیع آرد روستایی همچنان ادامه دارد

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: توزیع عادلانه آرد در میان روستا‌ها با نرخ مصوب کمیسیون آرد و نان توسط  تعاون روستایی هرمزگان همچنان ادامه دارد.

توزیع مرغ زیرقیمت مصوب در بندرعباس

مشاهدات عینی حکایت از آن دارد که مرغ گرم با قیمت 56 هزار تومان در چندین نقطه شهر در حال توزیع است و تقریبا صف قابل توجهی نیز برای خرید آن وجود ندارد. نرخ مصوب مرغ 59800 تومان تعیین شده است.

ذخیره 1000  تن مرغ و 300 تن  گوشت در هرمزگان

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همچنین در گفت‌وگوی دیگری عنوان کرد: به میزان یک هزار تن  مرغ منجمد و 300  تن گوشت قرمز در شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره داریم که امروز دستور توزیع 100 تن مرغ منجمد در شهرستان های  هرمزگان  صادرشده  تا با همکاری صمت و فرمانداران توزیع شود.

مشاهدات میدانی از فروش مرغ با زیرقیمت مصوب

مشاهدات میدانی از روز جمعه بندرعباس حکایت از عرضه مرغ در چندین نقطه شهر بندرعباس زیر قیمت مصوب و با نرخ کیلویی 56هزار تن دارد. همچنین مرغ یخی برزیلی نیز با قیمت هر کیلو 40 هزار تومان عرضه می‌شد والتهاب روز 5شنبه نیز کاهش یافته است.

 

گفت‌وگوی گسترده طرفداران و مخالفان طرح تعدیل و اصلاح قیمت کالاهای اساسی در فضای مجازی

در فضای مجازی هرمزگان نیز موافقان و مخالفان طرح اصلاح قیمت کالاهای اساسی در گفت‌وگوهای متعدد به بیان نقطه نظرات خویش می‌پردازند. موافقان عمدتا بر ضرورت رساندن یارانه واقعی به دست مردم و تأثیر این اقدام در آینده اقتصادی کشور تأکید دارند و برخی مخالفان نیز می‌گویند که باید نظارت دقیق‌تری به اجرای طرح‌های اقتصادی صورت گیرد و اجرای طرح‌های اقتصادی منجر به احتکار و گرانی‌های مضاعف نشود. همچنین برخی از مخالفان این طرح نیز بر قطع یارانه خویش معترضند و خواستار بازنگری در آن هستند.

از سوی دیگر عملکرد دولت‌های قبل در مبارزه ضعیف با محتکران و نیز کاهش تدریجی ارزش یارانه واریزی از سوی دولت به حساب مردم از جمله دیگر نگرانی‌های مطرح از سوی مردم است که می‌بایست دولت برای آرامش خاطر بخشیدن به مردم در این زمینه تدابیر جدی داشته باشد.

گزارش: مهدی خسروی

نظرات

captcha

اخبار مرتبط