1401/04/18-11:22

آواربرداری 9 روستای زلزله زده پایان یافت

آواربرداری 9 روستای زلزله زده پایان یافت

معاون قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه گفت: آواربرداری 9 روستای زلزله زده در غرب هرمزگان پایان یافته و روستا به روستا در حال آواربرداری سریع هستیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، شهرام اسکندری اظهار کرد: از همان روز دوم زلزله کار آواربرداری را در مناطق زلزله‌زده آغاز کردیم و در مجموع 24 روستا به قرارگاه مدینه منوره برای خدمات رسانی و امداد سپرده شد.

وی افزود: منازل مردم در 11 روستا از 24 روستا دچار خسارات جدی شده بود که کار آواربرداری را در این روستاها به سرعت پیش برده‌ایم و اکنون 9 روستا به طور کامل آواربرداری شده است.

 به گفته معاون قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، 24 روستا شامل کلاتو، بنو، نرمستان، دم گیرز، کرچی، دوآب، حنادان، چاه خودرو، پیشگان، خورخوار، سنگ سیاه، گواکو، خومکو، دژگان، کنخ، چاه دراز، تنب چکی، چاهدگی، تنب بنگرو، گنایی، گامیری، کوشک، قنات تنگو و تنب سیک از 10 تا 100 درصد آسیب دیده‌اند که ضمن خدمات رسانی شامل تحویل چادر، اقلام غذایی، آب، کولر، کانکس و ... کار آواربرداری نیز از روز دوم آغاز شده و اکنون در 9 روستا به پایان رسیده است.

سرهنگ اسکندری همچنین عنوان کرد: 2200 خانوار در این 24 روستا ساکن هستند که 904 خانوار از زلزله آسیب دیده‌اند که در مجموع 218 خانه تخریبی داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که مردم تا روز عید قربان بتوانند شرایط مطلوب و مناسبی به لحاظ زیستی داشته باشند.

منطقه زلزله زده بخش مهران شهرستان بندرلنگه میان نیروهای سه گانه دریایی، سپاه امام سجاد و قرارگاه مدینه تقسیم شده که نیروی دریایی و سپاه امام سجاد (ع) در روستای سایه خوش مستقر و قرارگاه مدینه نیز کار را در 24 روستای زلزله زده دیگر بر عهده گرفته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط