1401/04/02-13:11

پنجره جمعیتی به روی ایران در حال بسته شدن است

پنجره جمعیتی به روی ایران در حال بسته شدن است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: پنجره جمعیتی به روی ایران در حال بسته شدن است و فقط 20 سال فرصت برای جلوگیری از ورود به چاله‌ جمعیتی زمان داریم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، احسان کامران معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان ظهر امروز در نشستی با موضوع جمعیت با بیان این که توسعه بر مبنای جمعیت شکل می‌گیرد، اظهار کرد: ایران ۱ درصد جمعیت جهان و ۷ درصد منابع طبیعی و معدنی جهان را داریم.

 

وی افزود: برای پیشرفت و توسعه کشورمان به جمعیت نیاز داریم چرا که نیروی انسانی محور توسعه هر کشور است.

 

معاون استاندار هرمزگان با بیان این که در منابع نفتی و گازی دنیا جزو ۳ کشور اول دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون در پنجره مهم جمعیتی قرار داریم ولی این پنجره جمعیتی ۲۵ سال دیگر به روی کشور ما بسته خواهد شد.

 

کامرانی عنوان کرد: رهبری به مثابه دیده بان، نگاه بلندی دارد و دغدغه‌های ایشان در باب جمعیت کاملا هوشمندانه و دوراندیشانه است.

 

وی همچنین گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، یک سال از آن گذشته و بابد سریعتر وارد اجرا شویم و لذا تشکیل قرارگاه در این میان خیلی مهم است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد رشد جمعیت باید شهرستان به شهرستان و با در نظر گرفتن شرایط باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط