1401/04/01-13:12

آخرین خبرها از زلزله 5.2 ریشتری پارسیان/ زلزله هرمزگان را رها نمی‌کند+عکس و فیلم

آخرین خبرها از زلزله 5.2 ریشتری پارسیان/ زلزله هرمزگان را رها نمی‌کند+عکس و فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بدنبال زلزله 5.2 ریشتری در منطقه بندر مقام پارسیان شماری از منازل مردم دچار خساراتی شده که کار اسکان اضطراری انجام شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: از همان دقایق اولیه پس از زلزله، 5 تیم ارزیاب به منطقه کانون زلزله اعزام شدند و واحدهای هلال احمر و بخشداری‌ها و فرمانداری‌های مناطق مجاور نیز در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.
 


وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌هد که خسارات جزیی و ترک خوردگی دیوار منازل در سه روستای کانون زلزله رخ داده که خسارات محدود در منازل روستای دمتیر شمالی و جنوبی بیشتر بوده و کار اسکان اضطراری در این روستاها از سوی جمعیت هلال احمر انجام گرفته است.
 


به گفته  مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان وضعیت آب و برق و خطوط مواصلاتی مناسب است و قطعی در این بخش نداریم.


حسن زاده همچنین درباره گردنه بوستانو که ریزش‌هایی در آن رخ داده نیز گفت: در همان دقایق اولیه توسط عوامل راهور و مردم بازگشایی انجام شد و تردد در این محور جریان دارد.

وی اضافه کرد: گزارشی از وضعیت زلزله و مناطق زلزله زده نیز از سوی استاندار تهیه و به وزیر کشور نیز منعکس شده است.

در بندر مقام و لامرد در غرب هرمزگان و جنوب استان فارس تاکنون ۱۸ پس لرزه رخ داده است.

وقوع 85 زلزله در یک هفته در چارک و کیش

به گزارش فارس، از جزیره کیش و منطقه چارک نیز خبر می‌رسد که از زلزله‌های این منطقه نیز کاسته نشده و مرتبا این منطقه در حال وقوع زلزله‌هایی با شدت 3 تا 4 ریشتر است به طوری که بیش از 85 زلزله در یک هفته اخیر در کیش و چارک به وقوع پیوسته است.

 

 

مردم کیش و چارک نیز که معمولا شب‌ها را خارج از منازل می‌گذرانند، یک هفته ای است که هر روز و شب شاهد وقوع زلزله‌هایی با شدت‌های گوناگون هستند که پس از زلزله ۵.۲ ریشتری ۲۵ خرداد تمامی ندارد.

اگر چه مصلا و برخی سالن‌های ورزشی در کیش مهیای استفاده عموم شده اما برخی از مردم نیز تا صبح در خودروهای خود می‌خوابند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط