1401/03/30-10:59

آدرس مراکز پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

آدرس مراکز پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

سرپرست بهزیستی هرمزگان گفت: برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان در 130پایگاه غربالگری بینایی آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سامیه جهانشاهی سرپرست بهزیستی هرمزگان صبح امروز از آغاز اجرای برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان خبر داد و گفت: این طرح از امروز 29 خرداد ماه آغاز و تا پایان سال، در 130 پایگاه غربالگری بینایی ثابت و سیار در سراسر استان اجرا می شود.

 

سامیه جهانشاهی با اشاره به اینکه زیر5 سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می‌شود، افزود: در این برنامه کودکان 3 تا 6 سال برای جلوگیری از ابتلا به اختلالات بینایی در 37 خانه بهداشت، 46 مرکز مثبت زندگی و 47 مهدکودک و موسسات غیردولتی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

 

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای برنامه اذعان داشت: غربالگری بینایی در سه سطح غربال، تشخیص و مداخله انجام می شود که در سطح غربال کارشناسان آموزش دیده با استفاده از ابزار E چارت و دستگاه غربالگری به این کار می پردازند و اگر کودک دارای اختلال شناخته شود به سطح بعدی یعنی اپتومتر ارجاع داده می شوند.

 

اپتومتریست ها پس از انجام ارزیابی های لازم  با تجویز عینک نسبت به اصلاح اختلال بینایی اقدام می کنند و در صورت نیاز جهت تشخیص نهایی و یا انجام مداخلات جراحی به چشم پزشک ارجاع داده می شوند.

 

سرپرست بهزیستی هرمزگان با اشاره به اینکه کودکان بی بضاعت مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: برای اقشار محروم و نیازمند بسته‌های حمایتی شامل تأمین کمک هزینه تهیه عینک و جراحی چشم ارائه خواهد شد.

 

جهانشاهی در ادامه از غربالگری 82 هزار و 522 کودک در سال گذشته خبر داد و گفت: براساس معاینات انجام شده در سطح دوم تعداد 2 هزار و 75 کودک به اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم، عیوب انکساری، انحراف چشم و سایر بیماری ها مبتلا بودند که از این تعداد 217 نفر دارای مشکل تنبلی چشم تشخیص داده شدند.

 

وی اضافه کرد : والدین در سراسر استان می توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاهها مراجعه و از خدمات غربالگری بینایی بهره مند گردند.

 

خانواده‌ها می‌توانند جهت اطلاع از آدرس دقیق پایگاه ها در هر شهر نیز به سایت بهزیستی هرمزگان و یا ادارات بهزیستی در سراسر استان مراجعه نمایند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط