1401/03/24-22:06

اوضاع بغرنج جاده مازگرد و گرفتاری مردم+عکس

اوضاع بغرنج جاده مازگرد و گرفتاری مردم+عکس

جاده مازگرد از توابع کوهشاه شهرستان حاجی آباد آنچنان جاده بغرنجی دارد که مردم را کلافه کرده و هر چند روز یک حادثه دردناک در این جاده رخ می‌دهد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مازگرد در شمال استان هرمزگان از توابع کوهشاه احمدی از شهرستان حاجی آباد است.

این روستا در مناطق کوهستانی شمال هرمزگان واقع شده و جاده مازگرد باتوجه به اینکه تنها راه ارتباطی حوزه کوهشاه جنوبی به مرکز بخش احمدی است، یک راه میان بر برای استانهای هم جوار کرمان وفارس بشمار می‌رود و برخی از مسافرین و رانندگان به علت کوتاهی مسافت این مسیر را انتخاب می‌کنند و رشد ترددها در جاده مازگرد با وجود وضعیت نامناسب آن سبب افزایش حوادث جاده‌ای شده است.

 

عملا نبود جاده مناسب برای کوهشاه احمدی سبب توقف توسعه این منطقه شده و با وجود ظرفیت‌های گردشگری و معدنی اما تحرک توسعه‌ای در منطقه دیده نمی‌شود.

بسیاری از اهالی روستا نیز که در حاجی ‌آباد و یا در بندرعباس زندگی‌ می‌کنند، گاها روزهای پایانی هفته برای سرکشی به زادگاه خود راهی این منطقه می‌شوند که بدلیل اوضاع بسیار دردناک جاده این منطقه، هر هفته بخصوص در روزهای پایانی هفته شاهد تصادفات دردناکی هستیم که در موارد متعددی، جان مردم این منطقه را نیز گرفته است.

مردم این روستا می‌گویند که چند نفر دیگر باید قربانی و آسیب دیده  در این مسیر شوند تا مسئولان برای بهبود وضعیت این محور اقدامی موثر انجام دهند؟

 

جمعی از مطالبه‌گران جوان منطقه کوهشاه احمدی نیز در ماه‌های اخیر در تلاش برای بیان و مطالبه به حق مردم این منطقه و نیز مردم ساکن در مازگرد در دیدارها، نشست‌ها و مجموعه مطالبی در رسانه‌ها و فضای مجازی بدنبال طرح این خواسته خود و کمک‌گرفتن از مسؤولان حوزه عمرانی استانداری و اداره کل حمل و نقل و راهداری برای بهبود این وضعیت هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط