1401/03/24-23:04

آغاز رسمی فعالیت اداره بندر و دریانوردی در سیریک

آغاز رسمی فعالیت اداره بندر و دریانوردی در سیریک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: امروز شاهد آغاز رسمی فعالیت اداره بندر و دریانوردی سیریک هستیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حمیدرضا محمد حسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان امروز در سفر به سیریک گفت: امروز شاهد آغاز رسمی فعالیت اداره بندر و دریانوردی سیریک هستیم.

 

حمیدرضا محمد حسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان فاز بندی توسعه بنادر استان هرمزگان به خصوص بندر سیریک گفت: در راستای سیاست‌های کلان و توسعه بنادر کوچک و همچنین ارتقای وضعیت موجود و افزایش فعالیت های اقتصادی در این بنادر، زیر ساخت هایی برای توسعه آن ها صورت گرفته و در بندر سیریک نیز فاز مطالعاتی توسعه این بندر از سال ۹۶ آغاز و فاز عملیاتی آن از سال ۹۷ شروع که امروز شاهد اتمام فاز اول عملیاتی آن و بهره برداری از آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه با توجه به زیر ساخت‌های موجود در این بندر و سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی اداره بنادر و دریانوردی استان در این بندر، انتظار و توقع ما از مردم، تجار و بازرگانان این است که با همراهی ما در توسعه این بندر سهیم باشند زیرا این کار موجب رونق اقتصادی و توسعه اشتغال برای مردم این منطقه خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق استان در ادامه گفت: ما از امروز فعالیت رسمی خود را در این بندر آغاز کردیم و گام دوم و پنج ساله بعدی خود رابعد از بهره برداری از این بندر به تکمیل زیرساخت های عقب مانده مانند ساختمان‌های اداری، برق و تاسیسات زیر بنایی اختصاص خواهیم داد.

 

وی در ادامه افزود: از ظرفیت‌های این بندر میتوان به ۳۶ هکتار حوضچه و ۵۱ هکتار پس کرانه اشاره کرد که این بندر را به یک بندر خاص در حوزه شرق تبدیل می کند به طوری که هیچ یک از بنادر همچین ظرفیتی در حوزه صادرات و واردات ندارند.

بدنبال رونق صادرات و واردات از سیریک هستیم

سرپرست فرمانداری شهرستان سیریک گفت: با پیگیری های صورت‌گرفته درصدد آن هستیم تا بتوانیم بخشی از صادرات بندرشهید باهنر را به سمت بندر سیریک انتقال دهیم و با این کار سبب رونق اقتصادی، افزایش صادرات غیر نفتی و جذب سرمایه گذار در این شهرستان باشیم.

 

محمدرضا پاکروان سرپرست فرمانداری شهرستان سیریک با اشاره به سفر آقای دوستی استاندار استان هرمزگان به شهرستان سیریک و تشکیل شورای اداری در این شهرستان اظهار داشت: یکی از مصوبات این سفر با توجه به وجود بندر سیریک که بعد از بندر شهید رجایی یکی از بزرگترین بنادر در استان هرمزگان است، استقرار گمرک در این بندر بود که با پیگیری صورت گرفته توسط استاندار استان هرمزگان و مدیریت بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در آینده ای نزدیک شاهد استقرار گمرک در این بندر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بندر سیریک بحث‌های زیر بنایی مانند برق و فیبر نوری است که درصدد آن هستیم تا در حداقل زمان و حداکثر ظرف ۲۰ روز آینده این مشکلات را حل کنیم.

فرماندار سیریک خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در صدد آن هستیم تا بتوانیم بخشی از صادرات بندر شهید باهنر را به سمت بندر سیریک انتقال دهیم و با این کار سبب رونق اقتصادی و افزایش صادرات غیر نفتی و همچنین جذب سرمایه گذار در این شهرستان باشیم.

سیریک در 200 کیلومتری شرق بندرعباس در سواحل مکران قرار گرفته است که سواحل آن از عمق ویژه‌ای به طور خدادادی به منظور توسعه فعالیت‌های بندری برخوردار است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط