1401/03/23-16:59

تزریق واکسن هپاتیت ب به پاکبانان و سبزبانان قشم

تزریق واکسن هپاتیت ب به پاکبانان و سبزبانان قشم

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم از تزریق دز اول واکسن هپاتیت ب به پاکبانان و سبزبانان قشم خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، یاسر مرادی ظهر امروز با اعلام این خبر بیان کرد: 180 نفر از پاکبانان و سبزبانان قشم دز اول واکسن هپاتیت ب را دریافت کردند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم ادامه داد: این واکسن در سه دز باید تزریق شود و دزهای بعدی به فاصله یک و 5 ماه تزریق خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: واکسیسناسیون هپاتیت ب با هدف ارتقای ایمنی و مواجهه با عوامل زیان‌آور بیولوژیکی در میان افرادی که به واسطه شغلشان در معرض خطر بالای ابتلای ویروس هستند تزریق شد.

 

به گفته مرادی، در افراد سالم اغلب  تزریق سه نوبت واکسن یک ایمنی طولانی مدت را  در 95 % موارد  ایجاد می‌کند.

 

به گزارش فارس، واکسن هپاتیت B یک واکسن بی‌خطر و مؤثر است که برای همه نوزادان در بدو تولد و برای کودکان تا ۱۸ سال توصیه می‌شود. همچنین این واکسن برای بزرگسالانی که مبتلا به دیابت هستند و افرادی که به دلیل شغل، سبک زندگی، موقعیت‌های زندگی یا کشور محل تولدشان در معرض خطر بالای ابتلا به ویروس هستند نیز مفید خواهد بود. توصیه می‌شود بزرگسالانی که در این گروه‌ها قرار دارند حتماً واکسن تزریق کنند.

 

ازآنجایی‌که همه افراد در معرض خطر هستند، همه بزرگ‌سالان باید به‌طورجدی به دریافت واکسن هپاتیت B جهت محافظت مادام‌العمر در برابر بیماری مزمن کبدی قابل‌پیشگیری فکر کنند. خوب است بدانید که این واکسن به‌عنوان اولین واکسن ضد سرطان نیز شناخته می‌شود. زیرا از ابتلا به هپاتیت ب که عامل اصلی سرطان کبد در سراسر جهان است، جلوگیری می‌کند.

 

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

نظرات

captcha

اخبار مرتبط