1401/03/23-17:57

30 هزار هکتار مزرعه میگو در سواحل هرمزگان مجوز زیست‌محیطی گرفته‌اند

30 هزار هکتار مزرعه میگو در سواحل هرمزگان مجوز زیست‌محیطی گرفته‌اند

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: بالغ بر ۳۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در سواحل استان داریم و ما از برخی از ضوابط خود عدول کردیم تا این اشتغال‌زایی و تولید صورت گیرد اما از برخی اصول محیط زیستی نمی‌توانیم کوتاه بیاییم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل محیط زیست هرمزگان ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به افق توسعه‌ای استان هرمزگان در زمینه‌های صنعتی و شیلاتی، رعایت دقیق استانداردهای ملی مطرح در این بخش را از جمله ضرورت‌ها برای جلوگیری از آسیب به نسل آینده عنوان و اظهار کرد: بسیاری از صنایع هرمزگان نقش خود را نسبت به محیط زیست ادا نکرده‌اند.

 

وی در همین زمینه افزود: بسترهای فراوان منحصربفرد زیست محیطی از جمله پهنه‌های متعدد تالابی موجود در هرمزگان از مواهب خدادادی است که باید برای صیانت از آنها بیش از پیش کوشش کنیم چرا که همین تالاب‌ها نیز در گذر توسعه صنعتی در خطر قرار گرفته‌اند.

 

 

 

 

 

مدیرکل محیط زیست هرمزگان بر ضرورت رعایت ملاحظات زیست‌محیطی از سوی صنایع مستقر در استان تأکید و خاطرنشان کرد: اگر همین صنایع بزرگ و حساس مدیریت زیست محیطی نداشته باشند در آینده ریسک بسیاری را باید تحمل کنیم.

 

مسیحی تازیانی هشدار داد که آلودگی تجمعی صنایع در هرمزگان از وضعیت زرد به سمت وضعیت نارنجی در حرکت است و بسیاری از صنایع هرمزگان نقش خود را نسبت به محیط زیست ادا نکرده‌اند.

 

روزانه 8 میلیون متر‌مکعب آب از نوار ساحلی بندرعباس برداشت می‌شود

 

مدیرکل محیط زیست هرمزگان درباره وضعیت برداشت آبشیرین‌کن‌ها و نیز دیگر صنایع آب‌بر از دریا نیز گفت: روزانه بیش از 8 میلیون مترمکعب آب از نوار ساحلی بندرعباس از سوی صنایع برداشت می‌شود که رعایت دانش روز در فرآیند برداشت و نیز در بازگرداندن پساب آن به دریا مورد تأکید است تا سواحل بندرعباس که زیست‌گاه گونه‌ای حیاتی در منطقه است، آسیب نبیند.

 

مسیحی تازیانی اضافه کرد: بالغ بر 30 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در سواحل هرمزگان ایجاد شده و یا در حال ایجاد است که ما در مورد این مزارع از برخی از ضوابط خود عدول کردیم تا اشتغال زایی و تولید تقویت شود اما برخی از برخی اصول اساسی زیست‌محیطی کوتاه نخواهیم آمد.

 

 

 

 



 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط