1401/03/19-18:14

گلایه امام جمعه بندرعباس از فاصله فاحش زیرساخت‌ها در هرمزگان با دیگر استان‌ها

گلایه امام جمعه بندرعباس از فاصله فاحش زیرساخت‌ها در هرمزگان با دیگر استان‌ها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به جایگاه اول فقر این استان در کشور اشاره و گفت: با روش‌های متعارف نمی‌توان این فاصله فاحش هرمزگان از کشور را جبران کرد و این استان به توجه ویژه‌تری در توزیع اعتبارات نیاز دارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت‌الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش  از حضور یوسف نوری در فصل گرما به هرمزگان به نشانه‌ای از جدیت در انجام وظیفه و خدمت به مردم یاد کرد و عنوان داشت: در انفجار اطلاعاتی امروز نقش آموزش و پرورش بسیار مهم و کلیدی است.

 

وی افزود: توقع از مجموعه معلمان و فرهنگیان است که این وضعیت فکری را مدیریت کنند و این رسالت سنگینی است.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان سلب مسئولیت از تربیت توسط خانواده‌ها سبب سار فشار سنگین‌تری بر دوش آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: توقعات از دولت انقلابی بالا است و بار مسئولیت سنگینی را متوجه خانواده فرهنگیان کشور کرده است.

 

وی ایجاد تحول بنیادین در حوزه مهارتی، فکری، تربیتی و آموزشی را یکی از مسئولیت‌های اساسی بر دوش آموزش و پرورش در دوره کنونی برشمرد و گفت: اگر این سرمایه گذاری که در دانشگاه‌ها کرده‌ایم را در حوزه آموزش و پرورش نیز انجام میدادیم، اکنون بسیار پیشروتر بودیم.

 

وی در بیان مشکلات منطقه، از طرح امین و حضور روحانیت در متن آموزش و پرورش تقدیر کرد و گفت: بحمدالله تعداد ۲۰۰ خواهر و برادر طلبه جذب شدند و از سال بعد مشغول کار خواهند شد و البته دغدغه در این زمینه آن است که توانایی این جامعه دیده شود و تنها محدود به دوره ابتدایی نشوند.

 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: استان ما یک استان ترکیبی شیعه و سنی است و با محبت و برادری در حال زندگی هستند و ضرورت دارد تا توزیع معلمین با دقت انجام شود و نگرانی خانواده‌ها در این زمینه مدیریت شود و در شهرستان‌هایی که کثرت یک مذهب وجود دارد، ملاحظه مساله مذهبی نیز صورت گیرد.

 

عبادی‌زاده با اشاره به وسعت هرمزگان و فاصله صدها کیلومتری شهرهای شرقی و شمالی و غربس تا مرکز، به کمبودهای زیرساختی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: هنوز ساختار آموزش و پرورش ما در برخی مناطق در حد نمایندگی است و باید به سطح اداره ارتقا یابد و نمونه آن را در لیردف جاسک شاهدیم.

 

وی درباره جذب برخی معلمان در برخی مناطق، گفت: گاه استان ما توان رقابت در فرآیند جذب با دیگر استان‌ها را ندارد و اگر سهمیه ویژه‌ای در فرآیند جذب به هرمزگانی‌ها صورت گیرد، اهالی مناطق محروم می‌توانند معلم شده و در همان منطقه خود شاغل شده و خدمت کنند و ماندگاری آنها نیز افزوده‌ می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به جایگاه اول فقر هرمزگان در کشور اشاره و گفت: با روش‌های متعارف نمی‌توان این فاصله هرمزگان از کشور را جبران کرد و این استان به توجه ویژه‌تری در توزیع اعتبارات نیاز دارد.

 

امام جمعه بندرعباس گفت: خیلی از مدارس ما بشدت فرسوده است و در این زمینه به حمایت و کمک دولت نیاز است که این فاصله معنادار با کشور جبران شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط