1401/03/19-18:11

بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس مناطق صعب العبور شرق هرمزگان + عکس

بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس مناطق صعب العبور شرق هرمزگان + عکس

وزیر آموزش و پرورش در سفر به هرمزگان با هدف رفع موانع آموزشی و تربیتی از مدارس مناطق صعب العبور شرق این استان بازدید کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، امروز یوسف نوری در سفر به هرمزگان از مدارس مناطق صعب العبور شرق آن با هدف رفع موانع آموزشی و تربیتی بازدید کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این بازدید، با بیان اینکه اجرای عدالت آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت یک اصل است، اظهار کرد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی‌های فرهنگی مردم خونگرم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه‌ای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: در راستای رفع این موانع با تاکید رئیس جمهور، بازدید از این منطقه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت تا با اقدام به هنگام، افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تامین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود.

 

وزیر آموزش و پرورش، نرخ گذر از دوره تحصیلی دانش آموزان پایه ابتدایی با تعداد ۲۲۵ نفر به متوسطه اول را ۱۹ نفر اعلام و تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستاها، بازماندگی از  تحصیل برای دانش آموزان مناطق مرزی این منطقه اتفاق افتاده است.

وی گفت: امیدواریم با ساخت و راه‌اندازی مدارس متوسطه دوم، ترغیب دانش آموزان و خانواده‌ها و اخذ تدابیر لازم، بتوانیم گام موثری در مسیر رفع موانع آموزشی و تربیتی این منطقه محروم برداریم.

 

نوری در ادامه سفر خود طی دیدار صمیمی با اهالی روستاهای منطقه جاسک جانوری، در جریان مشکلات و مسایل اهالی این منطقه از کشور قرار گرفت و چالش‌های موجود را مورد پیگیری قرار داد.

 

از ۱۸ روستای این حوزه، روستای بنوک کاملا عشایری و بدون راه ارتباطی با تعداد ۲ دانش آموز و روستای بارگین با تعداد ۱ دانش آموز، فاقد فضای آموزشی است.

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط