1401/03/19-19:09
وزیر آموزش و پرورش:

۸۰ هزار نفر را به بدنه آموزش و پرورش اضافه می‌کنیم

۸۰ هزار نفر را به بدنه آموزش و پرورش اضافه می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جبران کمبودها بیش از ۸۰ هزار نیرو را به بدنه آموزش و پرورش اضافه خواهیم کرد تا کمبودها را حتی الامکان جبران کنیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، یوسف نوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: تمدن نوین آینده در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و این مسئولیت که رهبری معظم انقلاب اسلامی بر دوش جامعه آموزش و پرورش قرار داده، با راهبری نمایندگان ولی فقیه میسر است.

 

وی به توفیقات انجام شده در حوزه رتبه بندی، جبران کمبودها و ارتقای نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تا کنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سفرهای دولت به استان‌های مختلف اعتبار قرار داده شده تا کمبودهای سخت افزاری در حوزه آموزش و پرورش جبران شود.

 

وزیر آموزش و پرورش از مهاجرت‌ به حاشیه شهرها به عنوان یک چالش یاد کرد و بیان داشت: مدرسه‌ای در روستای جانوری (جاسک) یک دانش آموز دارد ولی برای آن معلم فرستاده‌ایم.

 

نوری توجه به نیروی انسانی را مهمترین اولویت این وزارتخانه عنوان و تاکید کرد: در حوزه آموزش و پرورش در مناطق دور نیز با مشکل کمبود اعتبار در اداره مدارس شبانه‌روزی مواجهیم و تغییر سیاست‌ها برای افزایش ماندگاری نیروها در این مناطق بسیار ضروری است.

 

وی به استخدام بیش از ۳۴ هزار نفر در سال جاری و آزادسازی دانشجویان سال چهارم مراکز تربیت معلم نیز اشاره کرد و گفت: برای جبران کمبودها بیش از ۸۰ هزار نیرو به بدنه آموزش و پرورش اضافه خواهیم کرد تا کمبودها را حتی الامکان جبران کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تغذیه دانش آموزان در مناطق محروم را نیز احیا خواهیم کرد و با وجود کمبود اعتبارات، کارهای بزرگی در جریان است.

 

نوری بر استفاده هر چه بیشتر از روحانیون در مدارس نیز تاکید کرد و گفت: برای تدریس، با کمبود نیرو مواجهیم اما امکان تبدیل روحانیون طرح امین به معلمان پرورشی را نداریم چراکه اولویت ما با تامین نیروی آموزشی است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط