1401/03/19-20:08

تمام کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسه کالا شدند

تمام کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسه کالا شدند

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان از الزامی بودن ثبت شناسه کالا برای تمامی گروه لوازم خانگی در استان خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عبدالرضا پیروی‌منش با اعلام این خبر در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: طبق ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا می‌باشند که این قانون جهت جلوگیری از ورود و فروش کالاهای قاچاق به فروشگاه ها و انبارهای لوازم خانگی ابلاغ شده است.

 

وی افزود: ثبت کالا در سامانه جامع تجارت کمک می‌کند تا کالاهای لوازم خانگی در طول زنجیره تجاری کشور با استفاده از زبان مشترک و واحد مدیریت و رهگیری شوند.

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان تصریح کرد: تمام تولیدکنندگان، واردکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان کالا شامل طرح شناسه‌دار شدن لوازم خانگی هستند.

 

پیروی‌منش کالاهای مشمول را تلویزیون، یخچال فریزر، کولر گازی، اسپلیت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکرو ویو، چرخ خیاطی و جارو برقی عنوان کرد.

 

وی گفت: کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای مشمول قانون دریافت شناسه رهگیری کالا باید برای ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir مراجعه کرده و برای ثبت اطلاعات و اخذ شناسه وارد سامانه cid.ntsw.ir شوند.

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: برای استعلام اصالت لوازم خانگی کافیست کد دستوری *۴*۷۷۷۷# را شماره‌گیری و با وارد کردن کد کالا از شناسه کالا استعلام گرفت. 

 

 پیروی‌منش خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با اعلام به سامانه تلفنی ۱۲۴ ما را در رصد بازار همیاری کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط