1401/03/17-18:05

آمادگی هرمزگان برای افزایش سفرهای بین المللی به شارچه

آمادگی هرمزگان برای افزایش سفرهای بین المللی به شارچه

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: آمادگی و زیرساخت‌های لازم برای افزایش تا سه سفر در هفته برای مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر_شارجه وجود دارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حمیدرضا محمدحسینی‌تختی در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: سفر دریایی در مسیر مسافری بین المللی بندر شهید باهنر_بندر شارجه با ظرفیت ۲۰۰ مسافر توسط کشتی نگین در حال انجام می‌باشد.

 

وی افزود: آمادگی و زیرساخت‌های موجود در این بندر چند منظوره امکان افزایش تا سه سفر در هفته را فراهم آورد است.

 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تصریح کرد: بیشترین تمرکز سفرهای دریایی در آب‌های جنوبی ایران و به ویژه در مسیرهای دریایی هرمزگان قرار دارد.

 

محمدحسینی‌تختی ادامه داد: بندر شهید باهنر در مرکز هرمزگان با بهره‌مندی از پایانه فعال دریایی خلیج فارس یکی از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفرهای بین‌المللی به شمار می‌رود.

 

وی اضافه کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۸۲۶ هزار و ۶۵۴ مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بیشترین تردد در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز با شمار ۵۷۱ هزار ۹۷۳ نفر است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل از ثبت رشدی ۹۴ درصدی حکایت دارد.

 

محمدحسینی‌تختی خاطرنشان کرد:  در جزیره  هرمز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد با جابه‌جایی ۲۵۱ هزار  و ۶۶۴ مسافر و گردشگر، نسبت به سال قبل ۱۶۳ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط