1401/03/13-10:44

پیشرفت 70 درصدی بازسازی خانه‌های زلزله زده فین هرمزگان

پیشرفت 70 درصدی بازسازی خانه‌های زلزله زده فین هرمزگان

روند بازسازی خانه‌های زلزله زده منطقه فین در شمال شهرستان بندرعباس با آمار تخریب کلی و جزیی حدود ۳ هزار واحد مسکونی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، ۲ زمین لرزه بافاصله کمتر از یک دقیقه به بزرگی ۶٫۴ و ۶٫۳ عصر یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ منطقه فین از توابع شهرستان بندرعباس استان هرمزگان را به لرزه در آورد.

این زلزله مهیب یک نفر را به کام مرگ کشاند، حدود ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت، در پی آن سه هزار و ۶۰۰ خانه مسکونی آسیب دید و افزون بر ۲۵۰ پس زمین لرزه برای آن به ثبت رسید.


نقشه کانون زلزله فین در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۰

 

به دنبال آن استاندار هرمزگان قول داد تا نوروز ۱۴۰۱ کار بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله خاتمه یابد اما این وعده بنابر دلایل متعددی تا کنون بر زمین مانده است.


نقشه شدت زلزله فین در تاریخ ۲۳ آبان ۱۴۰۰

 

رئیس ستاد بازسازی اداره کل بنیاد مسکن هرمزگان امروز در تشریح آخرین وضعیت بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان بخش فین اظهار داشت: روند ساخت خانه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال انجام است.

وی افزود: تا شهریور امسال واحد‌های مسکونی تکمیل و به مردم تحویل داده می‌شود و علت تاخیر در ساخت و تکمیل واحد‌های مسکونی کمبود نقدینگی به دلیل دیر بسته شدن قرارداد‌های بانکی و آزادسازی اقساط وام‌ها می‌باشد.

 

مردم منطقه به علت تحویل خانه‌ها به صورت نیمه کاره گلایه‌مند هستند که این مقام مسوول پیرامون آن تصریح کرد: طبق قرارداد منعقد شده بین متقاضی و پیمانکار، عملیات سفت‌کاری خانه‌ها از جمله پلاستر داخل و بیرون، اجرای کف‌سازی، نصب در و پنجره و ایزوگام سقف بر عهده پیمانکار است و کار‌های نازک‌کاری از جمله سفیدکاری و نصب کابینت بر عهده پیمانکار نیست.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط