1401/03/11-15:26

برگزاری جشن تکلیف دختران بندرعباسی زیر سایه خورشید

برگزاری جشن تکلیف دختران بندرعباسی زیر سایه خورشید

همزمان با نخستین روز از دهه کرامت، فرارسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر جشن تکلیف دختران بندرعباس با حضور کاروان زیر سایه خورشید برگزار شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، کاروان زیرسایه خورشید خدام امام رضا(ع) در استان هرمزگان با حضور در جمع دختران تازه مکلف شده در مسجد جامع شهر بندرعباس، روز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر را گرامی‌ داشتند.

در این مراسم معنوی جمع بسیاری از دختران ۹ ساله با پوشش یکپارچه و منظم همراه با مادران خود حضور داشتند که با ورود خدام امام رئوف به این مراسم و اهدای متبرکات و تبرک‌جویی از پرچم مبارک حرم امام رضا(ع)، خاطره‌ خوشی برای این دختران و مادرانشان به ارمغان آمد.

 

مدیحه‌سرایی توسط مداح حرم مطهر امام رضا(ع) و ایراد سخنرانی با موضوع معارف ناب رضوی و فضیلت زیارت امام معصوم از راه دور پایان بخش این مراسم معنوی بود.

گفتنی است؛ بیش از ۶۵ کاروان زیر سایه خورشید متشکل ۱۷۰ نفر از خدام بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، طلاب و مادحین اهل بیت(ع) از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی همزمان با آغاز ولادت حضرت معصوم(س) با شعار«همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، جهاد عالمانه»  به منظور ایجاد نشاط معنوی و عمومی همراه با معرفت افزایی ویژه گرامیداشت ایام دهه کرامت به استان‌های سراسر کشور با اذن امام رئوف اعزام شده‌اند.

 

از همین رو این کاروان‌ها تا فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) در مناطق مختلف کشورمان مستقر هستند تا جغرافیای پهناور ایران اسلامی را به رنگ و بوی حرم مطهر رضوی معطر کنند.

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط