1401/03/11-20:18

۷۴ دانش آموخته مذاهب اسلامی در بندرعباس فارغ التحصیل شدند

۷۴ دانش آموخته مذاهب اسلامی در بندرعباس فارغ التحصیل شدند

۷۴ نفر از دانش آموختگان دانشگاه مذاهب اسلامی ورودی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بندرعباس فارغ التحصیل شدند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مراسم فراغت از تحصیل دانشجویان ورودی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور و معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور برگزار شد.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب کشور در این آیین با تاکید بر اینکه در آموزه‌های اسلامی چیزی به عنوان فارغ‌التحصیلی وجود ندارد، اظهار کرد: دانشجویی بر هر مرد و زن مسلمان واجب است.

 

جلیل پروین خطاب به دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی، افزود: نگاه این دانشگاه به گستره تاریخ و جغرافیای جهان اسلام برای رسیدن به اخوت اسلامی به‌ عنوان یک امر بسیار مقدس می‌باشد.

 

وی تصریح کرد: خدمت در دانشگاه مذاهب اسلامی را نوعی جهاد فی سبیل الله می‌دان و هر یک از ما افتخار می‌کنیم که خداوند توفیق داده جهادگر این عرصه باشیم.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب کشور ادامه داد: دانشجویان باید مسائل و موضوعات در دانشگاه را آسیب شناسی کرده و همراه با ارائه راهکار و پیشنهادات سازنده، به مسوولان دانشگاه ارائه دهند.

 

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان نیز با بیان اینکه وحدت در جامعه اسلامی یک استراتژی است، گفت: اگر جامعه اسلامی مدعی ایجاد تمدن نوین است باید شیعه و اهل سنت دوشادوش هم باشند.

 

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار با بیان اینکه  مردم ایران که تلفیقی از مذاهب مختلف است در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، افزود: دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت در کنار همدیگر با همدلی، وحدت، تقریب، هم اندیشی و هم افزایی در حال فرا گرفتن علم و دانش هستند و این بیانگر وحدت و همدلی مردم کشورمان است.

 

وی یکی از راه‌های کسب معرفت و شناخت را عقل و خرد دانست و گفت: بصیرت یکی از خروجی‌های عقل است و برای اینکه زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته باشیم باید تمام مولفه‌های یک زندگی خوب را بشناسیم.

 

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان با تاکید بر اینکه ما در حوزه وحدت و تقریب در جامعه اسلامی باید آزاداندیش باشیم، گفت: مذاهب اسلامی دارای مقوله‌های مشترک فراوانی است و ساعت‌های زیادی می‌توان در رابطه با آن بحث کرد و آن را مبنای عمل قرار داد.

 

حجت‌الاسلام باوقار با اشاره به خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی مورد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، افزود: خودسازی از ضروریات عقلی و جامعه‌سازی ضرورتی عقلی و اجتماعی است اما تمدن‌سازی زمانی شکل می‌گیرد که جامعه اسلامی از همه ظرفیت‌های خود اعم از شیعه و سنی، حوزه، دانشگاه و تمام گروه‌های سیاسی استفاده کند و همه ظرفیت‌ها را در خدمت شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی قرار دهد.

 

وی اضافه کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی بخش عمده‌ای از این فضا را برای دانشجویان فراهم کرد و دانش‌آموختگان را با فضای وحدت و همدلی آشنا ساخته تا امروز سفیران وحدت در جامعه اسلامی باشند.

 

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان با بیان اینکه وحدت به معنای شیعه شدن سنی و سنی شدن شیعه نیست، عنوان کرد: وحدت به معنای آن است که شیعه و سنی در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و برای شکل‌گیری جامعه متمدن و با فرهنگ و با اخلاق هم افزایی داشته باشند.

 

وی رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی را تلاش در راستای تقریب مذاهب برشمرد و بیان کرد: قرار است در این دانشگاه شیعه و سنی در کنار هم برای عزت و سربلندی جهان اسلام کسب علم و دانش کنند و بوی تعالیم قرآن و پیامبر(ص) از فضای آن استشمام شود.

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس اظهار داشت: راه امام راحل(ره) باید ادامه پیدا کند و منویات رهبر معظم انقلاب که ادامه دهنده راه بنیاگذار انقلاب است در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی با همت آحاد مردم به ویژه دانشجویان تحقق یابد.

 

حجت الاسلام احمد رحمانی خاطرنشان کرد: کمبود نیرو به عنوان مهمترین چالش پیش روی دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس است و امید است با حمایت مسوولان استانی وضعیت دانشگاه بهتر شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط