1401/03/11-20:16

اجتماع بزرگ «دختران امام» در بندرعباس برگزار شد

اجتماع بزرگ «دختران امام» در بندرعباس برگزار شد

اجتماع بزرگ دختران هرمزگانی در حسینیه امامزاده سید مظفر بندرعباس تحت عنوان «دختران امام» با حضور کاروان خادمین حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عصر امروز با حضور خیل عظیم دختران هرمزگانی در حسینیه امامزاده سید مظفر بندرعباس، اجتماع هزار نفری «دختران امام» همراه با حضور کاروان خادمین حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

این مراسم  همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و به مناسبت روز دختر با همت مجموعه‌های فرهنگی استان هرمزگان برگزار گردید.

 

هدف از این اجتماع دختران، آشنایی با فرهنگ ناب اسلامی و ترویج سیره اهل بیت(ع) به ویژه کریمه اهل بیت به عنوان الگوی تمام عیار دختران در طراز ارزش‌های اسلامی است. 

کاروان زیر سایه خورشید استان هرمزگان بعد از این برنامه راهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس شد و در جشن بزرگ دختران بهشتی این دانشگاه حضور پیدا کردند.

 

حجت‌الاسلام جواهری روحانی کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: دختر در اسلام جایگاهی والایی دارد و تاکید بسیاری برای تکریم این وجود مبارک شده است لذا اگر در جاهایی رفتارهای نادرستی هم مشاهده شده است ناشی از برداشت‌های غلط بوده است در صورتی که در روایات ما دختر به عنوان مایه برکت والدین معرفی شده است.

 

وی افزود: نکته‌ای که دختران بایست رعایت کنند این ضرورت عقلی است که ما وقتی کسی را دوست داریم از خود نشان می‌دهیم و سعی می‌کنیم نزدیک او باشیم و حتی پوششمان و نوع گفتار خود را شبیه کسی که دوست داریم می‌کنیم از این رو همه ما اهل‌بیت عصمت و طهارت و حضرت معصومه(س) را دوست داریم و برای نشان دادن این دوستی و محبت آن را باید در رفتار و نوع نگاه خود پدیده‌ها به نمایش دربیاوریم. 

 

حجت‌الاسلام جواهری بیان‌کرد: بهترین افراد و شبیه‌ترین افراد به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) کسانی هستند که بهترین رفتار را با خانواده خود داشته باشند چرا که متاسفانه امروزه فضای جامعه‌ کاملا حقوقی شده است و خانواده‌ها بیش از محبت به دنبال تحقق شروط حقوقی خود هستند در حالی که در فضای لطیف اسلامی بنای رفتار بر حقوق نیست بلکه بر محبتی فراتر از حقوق است. ‌

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط