1401/03/07-09:06

پارک‌های محله‌ای بندرعباس به پارکبان مستقر نیاز دارند

پارک‌های محله‌ای بندرعباس به پارکبان مستقر نیاز دارند

شهرداری بندرعباس، پارک‌های محله‌ای بسیاری می‌سازد اما بدلیل بی مهری ناشی از نبود پارکبان مستقر در این پارک‌ها، عملا پس از مدتی به خاموشی و نابودی این پارک‌ها و سرقت وسایل آنان می‌انجامد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، پارک‌های محله‌ای بسیاری در سال‌های اخیر در این شهر با صرف هزینه‌های بسیار ساخته شده  اما پس از مدت کوتاهی بدلیل بی‌مهری مسؤولان شهری به آنها، رو به نابودی نهاده و وسایل بازی درون آنها نیز از سوی معتادین به سرقت برده شده است.

از خاموشی مطلق پارک‌ها گرفته تا سرقت وسایل بازی کودکان تا محل تجمع معتادین متجاهر و اراذل و اوباش و نیز محل پرسه سگ‌های ولگرد و حیوانات موذی، این روزها صحنه‌هایی است که مردم در برخی از پارک‌های محله‌ای شاهد آن هستند.

 

پارک محله ای بی نام و نشان در محله شهرک سجادیه (کوچه دلیران ۶ ) چندین سال پیش برای اهالی محله از پول بیت المال احداث شد اما به فاصله کمی از ساخت آن عملا در غفلت مسؤولان مورد فراموشی قرار گرفت.

نبود پارکبان مستقر در بسیاری از پارک‌های محله‌ای بندرعباس از جمله همین پارک در محله سجادیه نیز دلیلی بر نابودی سریع تجهیزات و امکانات و دستگاه‌های بازی بچه‌ها در این پارک‌ها است که معدود مکان‌های تفریح کودکان وخانواده‌های بندرعباسی را نیز از آنان گرفته واز سوی دیگر به دلیل نبود روشنایی مناسب در ساعات شب، عملا به مکان‌هایی برای وقوع جرایم وبزه‌های متعدد و نیز سکنای معتادان تبدیل می‌شود.

چه باید کرد؟

نبود پارکبان مستقر در بسیاری از پارک‌های محله‌ای بندرعباس در حالی است که شهرداری در سازمان مرکزی و شهرداری‌های مناطق ونواحی باانباشت بی‌سابقه نیروی انسانی مواجه است و شهرداری بندرعباس متأسفانه در سال‌های گذشته بجای جذب نیروی خدماتی و توزیع آنها در نقاط مختلف شهر به منظور افزایش کیفیت خدمات شهری به مردم، عملا نیروهایی مازاد بر سیستم اداری جذب و آنها را پشت میز نشانده وحتی در برخی از واحدهای شهرداری، میز کافی و صندلی برای نشستن این نیروهای مازاد که عمدتا با انگیزش‌های سیاسی به سر کار آورده شده‌اند، وجودندارد.

از سوی دیگر شهرداری باید ماهانه درصد بسیار بالایی از درآمدها و نیز سهم خود از مالیات ارزش افزوده را صرف پرداخت حقوق به نیروهایی کند که در صورت نبود آنها، می‌توانست صرف توسعه شهر و بهبود سیما و منظر شهری بندرعباس کند و وضعیت فضای سبز و پارک‌ها و ... را سامان دهد.

ضروری است تا شهرداری بندرعباس که در دوره جدید میراث‌دار انبوهی از گرفتاری‌های بجا مانده از دوره پیشین است که یک فقره آن بیش از بیش از 1100 میلیارد تومان بدهی و بیش از 200 میلیاردتومان بدهی به بیمه است، در توسعه پارک‌های محله‌ای تجدید نظر کرده و همین پارک‌های موجود را سر و سامان دهد که مهم‌ترین نیاز کودکان وخانواده‌ها است.

انتخاب نام زیبا برای پارک‌های محله‌ای، احداث برج روشنایی و رفع خاموشی پارک‌ها، لایروبی کانال‌های روباز آبرو (از بین بردن نی زار و ..) در مجاورت برخی از پارک‌ها، نصب و راه اندازی وسایل بازی کودکان ( سرسره و تاب و...)، زیبا سازی محوطه اطراف پارک‌ها با آسفالت نمودن آن و گماردن پارکبان بر پارک‌ها از جمله پیشنهادات شهروندان برای بهبود وضعیت پارک‌های محله‌ای است که عملا هزینه کلانی برای شهرداری در پی ندارد اما می‌تواند به آرامش روانی خانواده‌ها کمک کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط