1401/02/29-18:15

سفر استاندار هرمزگان به جاسک/ آبرسانی به بخش‌های مرکزی و لیردف ساماندهی می‌شود

سفر استاندار هرمزگان به جاسک/ آبرسانی به بخش‌های مرکزی و لیردف ساماندهی می‌شود

استاندار هرمزگان در سفر به جاسک گفت: مسئله آب از چالش‌های جدی در دو بخش مرکزی و لیردف شهرستان جاسک است که اعتباراتی در این زمینه مصوب شد و در مناطقی که آبرسانی زمانبر است تانکرهای آبرسان تقویت می‌شوند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی دوستی در پنجمین جلسه شورای اداری استان هرمزگان به منظور رسیدگی به بخش‌های استان هرمزگان که این بار با محوریت بررسی مسائل بخش‌های مرکزی و لیردف شهرستان جاسک برگزار شد مسئله آب را از چالش‌های جدی این دو بخش دانست.

 

وی افزود: در این نشست اعتباراتی برای آبرسانی مصوب شد و در برخی مناطق که آبرسانی زمانبر است، به صورت موقت با تقویت تانکرهای آبرسان، در آبرسانی تسریع خواهد شد تا مردم به آب مناسب دسترسی داشته باشند.

 

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در زمینه اجرای پروژه‌های ورزش و جوانان، تکمیل مدارس نیمه کاره، شروع احداث مدارس جدید و ساخت مدارس تخصصی نیز مصوباتی داشتیم.

 

دوستی ادامه داد: همچنین با توجه به آینده‌ای که سواحل مکران در زمینه نفت دارند، برای تربیت نیروی انسانی متخصص در این زمینه نیز برنامه‌هایی دیده شد و در این راستا آموزشکده فنی و حرفه‌ای در شهرستان جاسک ایجاد می‌شود.

 

وی با اشاره به تصویب طرح‌های مرتبط با رشد، تصریح کرد: حل مشکل بندر و گمرک گوگسر از درخواست‌های مردمی است که در این جلسه مطرح شد و این موضوع در صف بررسی در هیات دولت نیز قرار دارد که تلاش می‌کنیم، موارد آن نهایی شود.

 

استاندار هرمزگان اضافه کرد: فعال شدن بندر و گمرک گوگسر می‌تواند از محور‌های رشد این منطقه به خصوص در بخش لیردف شهرستان جاسک باشد.

 

وی با اشاره به مطرح شدن و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش آبزیان در شهرستان جاسک، گفت: عمده‌ترین مورد و مصوبه در این زمینه، تخصیص تسهیلات برای پرورش ماهی است که انتظار است مردم این شهرستان نیز تعاونی‌های محلی را در این خصوص شکل دهند و اولویت نخست ما آن است که از ظرفیت این تعاونی‌ها در زمینه پرورش آبزیان استفاده شود.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات در کنار مردم هستیم و در جهت تسهیل فعالیت تعاونی‌ها تلاش می‌کنیم و دولت به صورت قابل توجه در بخش پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، حمایت خوبی از تعاونی‌های مردمی خواهد داشت تا اقتصاد محلی گسترش یابد.

 

گفتنی است، این جلسه به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور حسین رئیسی نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری هرمزگان، امام جمعه و فرماندار شهرستان جاسک و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در شهرستان جاسک برگزار شد.

 

استاندار هرمزگان همچنین در ابتدای ورود به شهرستان جاسک با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط