1401/02/24-22:37

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه هرمزگان و پژوهشگاه نفت

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه هرمزگان و پژوهشگاه نفت

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه هرمزگان و پژوهشگاه نفت جهت مطالعات ژئوفیزیک اکتشافی منطقه مکران و دریای عمان به امضا رسید.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی  نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی،  تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه هرمزگان و پژوهشگاه نفت جهت مطالعات ژئوفیزیک اکتشافی منطقه مکران و دریای عمان به امضا رسید.

 

بر طبق این تفاهم،  مطالعات ژئوفیزیک دوبعدی منطقه مکران و دریای عمان برای پژوهشگاه نفت در راستای اکتشاف هیدرات‌های گازی دریای عمان توسط دانشگاه هرمزگان به انجام خواهد رسید.

 

 

 

 

 

این توافق توسط محمدصادقی سرپرست دانشگاه هرمزگان، توفیقی رئیس پژوهشگاه نفت و با حضور پیمان صالحی معاون پژوهشی عتف و سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا و مبادله شد.

 

توفیقی رییس پژوهشگاه نفت با اشاره به آگاهی و توانایی صادقی به‌عنوان رییس دانشگاه در این حوزه بیان کرد:  این توافقات بسترساز قراردادهای بیشتری در آینده خواهد شد.

 

صالحی نیز با اشاره به  توانمندی‌های دانشگاه هرمزگان به‌عنوان دانشگاه حاضر در محل طرح  افزود: اقتضای آمایش همین است که دانشگاه هرمزگان مجری باشد و وزارت علوم آماده حمایت و همکاری‌های لازم  در این زمینه است.

 

صادقی رییس دانشگاه هرمزگان نیز ضمن سپاس از حضور صالحی معاون پژوهشی محترم وزارت عتف و همکاری‌های توفیقی ریاست محترم پژوهشگاه و همکارانش،  این حرکت را آغازی در راستای توسعه همکاری بیشتر خواند و به نقش آن در تقویت دیپلماسی بین‌المللی با توجه به مشارکت طرف خارجی اشاره کرد.

 

رئیس دانشگاه هرمزگان به توانمندی‌های دانشگاه هرمزگان و انتقال تجهیزات و دانش فنی high tech که درنتیجه تعاملات بین‌المللی دانشگاه هرمزگان شکل‌گرفته است اشاره نمودند و  آمادگی دانشگاه برای بومی‌سازی و ساخت تجهیزات و انجام مطالعات تکمیلی لرزه‌نگاری سه‌بعدی را اعلام نمودند.

 

وی افزود: دانشگاه هرمزگان امروز با توجه به دانش فنی و تجهیزات در اختیار، تنها دانشگاه در سطح کشور محسوب می‌شود که توانایی انجام عملیات پیچیده لرزه‌نگاری در دریا و زون انتقالی خشکی به دریا را دارا است.

 

صادقی بیان کرد: دیپلماسی قوی بین‌المللی شکل‌گرفته در دانشگاه هرمزگان نیز از دیگر مزیت‌های این دانشگاه در پاسخگویی به این قبیل همکاری‌ها با صنعت است بنابراین دانشگاه هرمزگان مشتاقانه به‌تمامی فعالیت‌ها در حوزه‌های اکتشاف نفت کمک خواهد نمود.

 

این مطالعات  را دانشگاه هرمزگان با  همکاری آکادمی علوم روسیه انجام خواهد داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط