1401/02/25-09:36

هرمزگان هنوز 1500 کیلومتر راه روستایی خاکی دارد

هرمزگان هنوز 1500 کیلومتر راه روستایی خاکی دارد

مدیرکل راهدادری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: هرمزگان 5200 کیلومتر راه روستایی آسفالته و 1564 کیلومتر راه روستایی خاکی دارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، راهداری هرمزگان به تازگی موفق شده در میان 33 اداره کل در کشور، مقام اول احداث و آسفالت راههای روستایی را کسب کند.

 

در همین زمینه یوسف عابدینی مدیر‌کل‌ راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگویی خبری با بیان این که در سال 1400 معادل 47 پروژه به طول 131 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است، عنوان داشت: هرمزگان در سال 1400 توانست رتبه اول احداث و آسفالت راه‌های روستایی را از آن خود کند.

 

به گفته وی، در استان هرمزگان هم اکنون 5200 کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد که اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نگهداری راه‌های موجود است.

 

عابدینی همچنین خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل شبکه راه‌های روستایی خاکی بالای ۲۰ خانوار، یکی از اولویت‌های دیگر این اداره کل است که قریب به ۱۵۶۵ کیلومتر از راههای استان هرمزگان را شامل می شود.

 

مدیرکل راهداری هرمزگان با اشاره به اینکه متوسط برخورداری روستاهای استان از راه آسفالته ۶۹ درصد می‌باشد، خاطرنشان کرد: از ۵۲۳ روستای باقیمانده فاقد راه در هرمزگان، تعداد ۲۵۵ روستا بالای ۲۰ خانوار، فاقد راه مناسب هستند که برای احداث این راه ها بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط