1401/02/22-14:07

از بازسازی مناطق زلزله‌زده فین در هرمزگان چه خبر؟

از بازسازی مناطق زلزله‌زده فین در هرمزگان چه خبر؟

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: ۲۱۰۰ واحد مسکونی برای زلزله زدگان بخش فین تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز،  زلزله 23 آبان در منطقه فین در شمال شهرستان بندرعباس باعث خسارات گسترده‌ای به زندگی مردم شد که با ارزیابی‌های میدانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهایت آمار تخریب کلی و جزیی حدود 3 هزار واحد مسکونی مردم در این منطقه اعلام عمومی شد.

 

بدنبال آن استاندار هرمزگان که طی چندین نوبت برای سرکشی به مردم این منطقه حضور یافته بود، قول داد تا نوروز 1401 کار بازسازی این منازل آسیب دیده از زلزله به پایان برسد.

 

حالا شهریار نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان که مسؤولیت مستقیم بازسازی منازل مردم را عهده‌دار است، اظهار داشته: بر اساس اولویت بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده، واحدهای مسکونی خانواده‌هایی که در چادر زندگی می‌کند تا یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

 

وی اضافه کرد: با حل مشکل پرداختی بانک‌ها، اقساط بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در زلزله به حساب خانوارها واریز می‌شود.

 

نوری زاده با اشاره به اینکه ساخت ۳۹۸ واحد مسکونی شهری باقیمانده نیز در صورت استقبال مردم و صدور پروانه ساخت به زودی آغاز می‌شود.

 

بنابراین علت عمده تاخیر در بازسازی منازل مردم به گفته ساکنان منطقه، مشکلات ناشی از اعطای وام به مردم منطقه و دریافت تضامین لازم بوده که اکنون به تدریج رفع شده و امکان ضامن شدن زنجیره‌ای برای زلزله‌زدگان فراهم است و با تزریق این تسهیلات به فرآیند ساخت، پروژه‌ها سرعت خوبی گرفته‌اند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط