1401/02/18-14:57

هشتمین غرق شدگی در سواحل قشم رقم خورد

هشتمین غرق شدگی در سواحل قشم رقم خورد

هشتمین نفر در دو ماه گذشته تاکنون بر اثر غرق شدگی در سواحل قشم جان سپرد تا به طور میانگین هر هفته یک خانواده در عزای عزیزش سوگوار شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، شب گذشته بانوی حدودا 53 ساله اهل کرمان که در محدوده ساحل طلایی (پلاژ سیمین) قشم بر اثر غرق شدگی به بیمارستان منتقل شد، جان باخت تا نوار غرق شدن در آب های جزیره قشم، تداوم داشته باشد.

 

رییس پزشکی قانونی شهرستان قشم در این باره گفت: این بانو روز دوازدهم اردیبهشت به این محدوده وارد که به علت غرق شدگی توسط اورژانس قشم احیا شده و با انجام عملیات احیا، پنج روز را در بیمارستان قشم سپری می کند که متاسفانه بر اثر عوارض ناشی از کمبود رسیدن اکسیژن به مغز یا هیپوکسی جان خود را از دست می دهد.

 

دکتر حمیدرضا اسلامی متاسفانه ناآشنایی با فن شنا، تلاطم دریا و شناکردن در مکان های ممنوعه، نبود پلاژهای اختصاصی همچون بانوان و نبود نجات غریق، مهمترین علت های مرگ بر اثر غرق شدن در سواحل قشم بوده است.

 

وی با بیان اینکه حضور قایق های نجات می تواند در کاهش مرگ ومیر در سواحل قشم بکاهد، افزود: وجود این قایق های در جزایر ناز، کمپ پارک آفتاب و زیتون می تواند به نحو پشمگیری از تلفات غرق شدگی در قشم بکاهد.

 

رییس پزشکی قانونی قشم اظهار کرد: مسیر طولانی نوار ساحلی قشم و همچنین علاقمندی گردشگران و شهروندان به منظور استفاده از این فضای بکر و ارزشمند، می طلبد زمینه سازی بیشتری برای استفاده استاندارد از موقعیت دریا انجام گیرد تا شاهد چنین رویداردهای ناگواری نباشیم.

 

هفته پیش نیز دو برادر اهل خراسان در ساحل جنوبی قشم و نزدیکی جزایر ناز، جان خود را از دست داده بودند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط