1401/02/13-15:20

زنده‌ماندن کارگر قشمی پس از برق‌گرفتگی و سقوط از ارتفاع 8 متری

زنده‌ماندن کارگر قشمی پس از برق‌گرفتگی و سقوط از ارتفاع 8 متری

رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم گفت: مرد ۴۸ ساله ای که در حین انجام کار دچار برق گرفتگی و سپس سقوط از ارتفاع 8 متری شده بود، جان سالم به در برد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، دکتر مجتبی اسمعیلی ظهر امروز بیان داشت: این بیمار که به علت شدت جراحات وارده در حالت نامناسبی قرار داشت، پس از انجام اقدامات اولیه توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان قشم منتقل شد.

 

وی اظهار داشت: آسیب وارده اعم از شکستگی شدید و خونریزی وسیع در قفسه ی سینه، مهره های کمر و همچنین متوقف شدن کامل عملکرد کلیه بود که با اقدامات مناسب درمانی بیمار پس از هشت روز بستری با حال عمومی رضایت‌بخش ترخیص شد.

 

 متخصص جراحی عمومی و سرپرست تیم جراحی در این باره گفت: در ابتدا بیمار به علت آسیب های وارده و خونریزی وسیع به اتاق عمل و تحت عمل جراحی قفسه سینه قرار گرفت.

 

مریم جعفری ادامه داد: با توجه به اینکه بیمار دچار سقوط از ارتفاع نیز شده بود تحت عمل جراحی توسط متخصص جراحی مغز و اعصاب از ناحیه مهره های کمر قرار گرفت که عمل صورت گرفته نیز با موفقیت انجام شد.

 

متخصص جراحی عمومی بیمارستان قشم بیان کرد: یکی از عوارض پس از برق گرفتگی در افراد، از کار افتادن کلیه ها است که خوشبختانه با اقدامات به‌موقع دارویی و درمانی عملکرد کلیه های بیمار پس از چند ساعت بهبود یافت.

 

وی از دیگر عوارض برق گرفتگی را اختلالات قلبی و عصبی، مختل شدن حس شنوایی و بینایی، مشکلات تنفسی، تشنج و .... برشمرد و افزود: افرادی که در مشاغل و یا صنایع برقی فعالیت دارند حتماً شیوه‌های کاری مرتبط با ایمنی الکتریکی را رعایت کنند تا دچار حوادث برق گرفتگی نشوند.

 

دکتر جعفری از پرسنل اورژانس در احیای اولیه بیمار و همچنین، دکتر گوهردهی متخصص داخلی، دکتر سیف متخصص طب اورژانس و دکتر مشعری متخصص جراحی مغز و اعصاب که در نجات جان و بهبودی این بیمار نقش داشتند، قدردانی کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط